Máis que primicias
A escena local manada da Escola de Arte Dramática protagoniza un novo ciclo no Teatro Ensalle de Vigo
Este mes de xuño, o escenario do Teatro Ensalle de Vigo está reservado para as novidades absolutas. Tres compañías emerxentes, radicadas na cidade ou constituídas por artistas galegos vencellados á escena local, formados na Escola Superior de Arte Dramática de Galicia (Esad), ou antigos alumnos da sala viguesa, protagonizan o ciclo Vigo en bruto. "Vigo é especial e parece que vai camiño de selo máis se se consuma o peche da Sala Nasa, coa que partillamos unha programación contemporánea e de xente nova", comenta Pedro Fresneda, codirector do Teatro Ensalle, quen pon os medios técnicos do espazo teatral e a loxística a disposición destes artistas no inicio das súas carreiras, "porque nada máis empezar non te chama ninguén".
Tamén hai unha evidente motivación de poñer condicións para a existencia dun futuro: "É unha obriga da sala atender aos lugares dos que sairán linguaxes dentro de 20 anos, cómpre estarmos pendentes deles". Na denominación do ciclo concorren factores como a falta de experiencia dos artistas, a ausencia de patrocinios para o certame e un sentimento de afouteza en todas as partes: "A nosa aposta é pequena, porque só programamos; a das compañías é enorme, porque ousaron emprender un traballo sen saber se poderían mesmo estrear".
A outra metade do Ensalle, a actriz Raquel Hernández, asistiu á presentación do traballo co que Fran Buceta e María Rojo se licenciaron na Esad de Vigo, en novembro do ano pasado. Aquela proposta con ecos de Rodrigo García e de Angélica Lidell é agora a montaxe s/t (domingo), en cartel desde hoxe até o vindeiro domingo, e cuxo título evoca os xogos do artista cubano Félix González Torres, quen adoitaba colocar os rótulos entre paréntesis logo dos enigmáticos sen título. A estrutura da obra toma como partida a combinación de textos e de silencios arredor dunha idea poética sobre "os pensamentos que explotan o domingo, día de obrigado descanso, tras unha semana chea de obrigas", explica Buceta. As pasaxes sonoras de Berio Molina son unha incorporación recente que "enriquecen o aspecto do estar".
A seguinte proposta vén asinada polas actrices Laila Álvarez e Niki Campos, que se encontraron na Escola do Teatro Ensalle. Na procura de novos formatos, o dúo leva tres meses tecendo fragmentos de discursos escritos por George Carlin, Eduardo Galeano e Stéphane Hessel, coa música en directo e mailas ilustracións do pianista Tedy e os vídeopoemas de Geksha para crearen Sinergia, que se estreará a vindeira fin de semana.
s/t (domingo) e Sinergia son máis que primicias: son o debut das compañías áIntemperie e La Taberna Ambulante. O porriñés Rubén de Marina e a súa agrupación, Fotosíntesis Teatro, pecharán o festival no lugar onde o actor descubriu a súa vocación verdadeira cando asistía a un curso de teatro. Ao Ensalle regresará logo de representar Bruxismo, primera parte dunha triloxía, en espazos de microteatro e salas de estar de casas particulares en Galicia e Madrid, onde agora reside.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.