Futbol com a bàlsam
Sergi Belbel explora a la seva darrera obra les relacions de família i la crisi
FORA DE JOC, de Sergi
Belbel. Club Capitol (Sala 2)
Barcelona. Des d'avui fins a l'1
d'agost. 20 i 24 euros
Ha fet fortuna la paràfrasi sobre el futbol de la cita de Karl Marx a Contribució a la Crítica de la Filosofia del Dret de Hegel (1844) sobre l'alienació de la religió en els pobles. Però més que l'opi, droga, el dramaturg i director teatral Sergi Belbel (Terrassa, 1963) veu en el futbol "un bàlsam al qual s'aferra amb passió la societat per oblidar, per uns moments, els problemes quotidians". De les relacions familiars, de la crisi i del futbol tracta Fora de joc, la darrera obra de teatre de Belbel, que avui s'estrena dins la programació del Grec.
L'obra, que el dramaturg afirma que va acabar just el dia 27 de maig del 2009, quan el Barça va guanyar la Champions, explica la història de quatre membres d'una família petitburgesa i el cuidador de l'avi, un inmigrant argentí que somnia que el seu fill esdevingui un nou Messi. La retallada del Govern deixa la filla superdotada de la família sense beca per estudiar a l'estranger la qual cosa trastoca les seves aspiracions de futur.
"Si a l'anterior obra el motor del procés creatiu va ser la mort, en aquesta ha estat la crisi, present l'any passat cada dia als diaris. La crisi, però, era l'excusa per parlar de les relacions entre pares i fills, i hi vaig afegir el futbol perquè mentre escrivia semblava que les victòries del Barça eren les úniques notícies que alegraven la gent", explica Belbel, que aquest cop cedeix la direcció de la seva obra a Cristina Clemente. El repartiment està format per Anna Azcona, Toni Sevilla, Francesc Lucchetti, Queralt Casayas i Jordi Andújar.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.