_
_
_
_
A VER | Luces
Columna
Artículos estrictamente de opinión que responden al estilo propio del autor. Estos textos de opinión han de basarse en datos verificados y ser respetuosos con las personas aunque se critiquen sus actos. Todas las columnas de opinión de personas ajenas a la Redacción de EL PAÍS llevarán, tras la última línea, un pie de autor —por conocido que éste sea— donde se indique el cargo, título, militancia política (en su caso) u ocupación principal, o la que esté o estuvo relacionada con el tema abordado

'Pressing catch'

Se a un lle rouban a historia, o relato de si, da súa vida, non é ninguén e non é nada. Se son os demais quen escriben a historia da túa vida, a túa vida non é túa e perténcelles. Por iso un debe dicir quen é un, un debe ser dono do relato e contar a propia vida. Un ten que ser o narrador. Os narradores da vida dun país son os historiadores. Os escritores escriben relatos coa linguaxe mítica, relatan verdades a través de quimeras; os historiadores escriben relatos con linguaxe lóxica, deben usar datos procedentes de fontes limpas para relatar a historia colectiva. A nosa historiografía está moi, moito, por detrás da nosa literatura.

Pensaba nisto en lendo nun cartaz nun muro o anuncio de Pressing catch, que ven sendo unha forma do deporte da loita. E pensaba nisto mesmo tamén en lendo outro día noutro cartaz un anuncio de capoeira. E pensaba aínda nisto mesmo cando ouvín na radio dicir "lucha canaria, que viene de la lucha leonesa". Todo son formas da mesma cousa, o pressing catch é "cachar presionando" ao oponente dentro dunha área, un deporte que hai en todas as culturas de fondo guerreiro. A miña avoa chamaba capoeira a un cesto redondo no que encerraba os pitiños e achegaba logo ao lume do lar para que tivesen a calor que precisaban. Cacheo no dicionario Estraviz en liña e dime que capoeira é unha gaiola ou un sitio para gardar aves; vou ao de Ir indo e este reserva capoeira para unha danza- loita brasileira creada polos escravos e deixa capoeiro para o cestiño da miña avoa Dolores. Con todo, como a forma capoeira tamén está documentada na nosa terra para unha loita dentro dun círculo, hai que concluir que a capoeira que agora se pon de moda desde o Brasil é unha palabra e unha práctica históricamente máis galegas que a pataca, que veu da América.

Cousa que tamén está na orixe da lucha canaria, na que se loita con jeito, vocablo que din leonés, pois estamos no de sempre: na historiografía existente, a castelanista, os galegos só existen nas crónicas dos historiadores árabes medievais e, pola contra, son chamados leoneses, asturianos ou cristianos a partir das crónicas do Tudense e de Ximénez de Rada. A loita política entre o centro de poder compostelán e o toledán dirimiuse en parte na Historia. A Historia é inevitábelmente un instrumento político. E, como a política, haina de todo tipo. Esa batalla política na historiografía perdeuna o Reino da Galiza, triunfou a iconografía que figura nas estatuas diante do Palacio Real de Madrid: os reis godos. Os suevos seique non existiron e logo un continuo de reis chamados casteláns aínda que fosen de orixe galega e falasen galego. Falta por gañar a batalla de recuperarmos unha historia menos falsa e mítica, máis veraz e na que exista o Reino da Galiza e os galegos. Empezou a dar de vez esa batalla Camilo Nogueira no ano 97 en Grial, con Para unha crítica do castelanismo que continuou en O Reino da Galaecia (Edicións Xerais, 2001). Precísanse máis historiadores que anosen a historia, que a volvan ler coa vista desde aquí.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_