_
_
_
_
Luces

José Davila pecha 'Puntos de encontro' no Marco

A nova exposición do Espazo Anexo do Museo de Arte Contemporánea de Vigo (Marco) non ten horarios de visita e carece de accesos. É máis, o espectador pode mesmo meterse na obra, tamén en sentido literal. O proxeto artístico do mexicano Jose Dávila (Guadalajara, 1974) está asignado ao laboratorio do museo, mais prescinde totalmente do edificio: trátase dunha peza escultórica ubicada na praza peonil da rúa Londres, na traseira do Marco.

A arquitectura efémera e tridimensional creada por Dávila non ten principio nin fin; unha idea que, por extensión, se pode aplicar á relación entre o museo e a contorna urbana. O Espazo continuo do mexicano convirte o Anexo nun pedazo de rúa e viceversa, porque troca o lugar público en enclave expositivo. Neste contexto, o visitante está convidado a se mover dentro da escultura que, por emprazamento, pode ser tomada como mobiliario urbano. Esta creación pecha o ciclo Puntos de encontro / Meeting Points, unha proposta de exhibición comisariada por Agar Ledo, actual responsable de exposicións do Marco, que en 2009 convidou catro artistas a traballar in situ coa intención de que establecesen un diálogo entre o espazo expositivo, o Espazo Anexo, e a súa contorna, a cidade de Vigo. Dávila é o quinto e derradeiro participante.

O contexto social

Os cinco comparten certo interese cara aos contextos social e arquitectónico e traballaron verbo do concepto de cidade contemporánea como espazo heteroxéneo onde se establecen relacións entrecruzadas. Ademais de ser lugar de exhibición, a función do Espazo Anexo foi tamén a de servir para a presentación de conclusións. Cando finalice a serie coa clausura de Dávila, o vindeiro 2 de maio, o Marco editará un catálogo que recollerá a documentación dos cinco proxectos.

"A intervención nace dunha reflexión sobre a falta de continuidade no urbanismo de Vigo. Incorpora elementos propios do Espazo Anexo (columnas, muros e teito) como parte da intervención, que atinxe á idea de ruína ao simular unha planta dun edificio invisible habitado polo paseante", indica a comisaria. Os paralelismos arquitectónicos son unha pauta de traballo habitual no artista mexicano. A súa praxe adoita escenificar un duplicado da arquitectura oficial no que "o outro" comparece como modelo precario, mais aberto e flexíbel.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_