_
_
_
_

Crisi

Sembla com si la crisi, conforme es va estenent des de la d'economia a altres seccions informatives, anés perdent factualitat per esdevenir excusa. A les pàgines d'Economia hi trobem efectivament els grans cataclismes del sistema financer i, de mica en mica, com l'onada arriba a les nostres butxaques. Però a Internacional el concepte ja s'esvaeix. Per exemple, el primer ministre, Gordon Brown, amb l'aigua al coll a totes les enquestes, va dir al congrés del seu partit que no era "moment per a masells", referint-se a les temptacions d'algun coreligionari de fer-li el llit. I per què ara es necessitaria gent tan experta com ell? Per la crisi.

Secció d'Espanya: el ministeri d'Hisenda planeja retardar l'aplicació de les millores econòmiques que fixi el nou model de finançament. Fantàstic: la concreció del model no es va produir abans del 9 d'agost, com establia l'Estatut, i el ministeri ja rumia, en plan Bartleby, com no aplicar-lo fins al 2010. I això per què? Per la crisi.

Continuem tancant el focus i plantem-nos a la secció de Cultura. L'Associació d'Artistes Visuals de Catalunya ha fet públic un comunicat en què es malfia de les promeses del conseller Tresserras d'obrir un centre d'art dedicat als creadors emergents. Com s'explica aquest neguit, si les promeses del conseller són de fa unes poques setmanes? Per la crisi.

Però de tots aquests curiosos usos dialètics de la cojuntura el que més m'ha agradat l'he trobat a la secció de Catalunya. El conseller d'Interior, Joan Saura, diu que els delictes augmentaran durant els pròxims mesos. Potser perquè el seu departament no serà prou eficaç? Ca. Per la crisi. D'això se'n diu treure's les puces de sobre, tot creant un clima d'inseguretat que justament ell hauria de ser el primer en combatre.

I això no ha fet més que començar. Aviat el lampista respondrà al nostre enèsim requeriment de què passi per casa per arreglar-nos l'aixeta amb una negativa inapel·lable i quan ens interessem pels motius ens sentirem dir: "No puc venir per la crisi".

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_