_
_
_
_
PSICOFONÍAS | Luces
Columna
Artículos estrictamente de opinión que responden al estilo propio del autor. Estos textos de opinión han de basarse en datos verificados y ser respetuosos con las personas aunque se critiquen sus actos. Todas las columnas de opinión de personas ajenas a la Redacción de EL PAÍS llevarán, tras la última línea, un pie de autor —por conocido que éste sea— donde se indique el cargo, título, militancia política (en su caso) u ocupación principal, o la que esté o estuvo relacionada con el tema abordado

Cans e Cannes

Esta fin de semana celébrase unha nova edición do Festival de Cans no Porriño e que un ano máis replica parodicamente o suntuoso Festival de Cannes na Costa Azul. O Festival de Cans ten os ingredientes que fan que calquera festival do mundo sexa un éxito: hai creatividade nas producións que se mostran e compiten e hai unha presenza masiva de público entusiasta. A ironía agropecuario-cinematográfica vai acompañada dunha eficacia organizativa que para si quixesen gran parte dos eventos, digamos, serios da nosa paisaxe cultural.

Todo funciona en hora e lugar e, o que é máis importante, non coñezo cita máis divertida e nutritiva. Todo está ben, ata o que habitualmente sempre é errático. Refírome as actividades complementarias que tanto fallan nos festivais ao uso, porque son só recheo. Este ano, do festival glamouroso de Cannes as crónicas lamentaban que o cinema español non estaba presente. E tiñan razón, porque en competición non había ningún filme dirixido por españois, non así en termos de industria cultural, dado que na competencia había unha produción hispano-arxentina, un magnífico filme de Lucrecia Martell coproducido polos irmáns Almodóvar, e na sección paralela foi moi celebrado o último título de Woody Allen, que é unha produción catalana.

Algún día falaremos da patria do cinema. No mundo só hai tres nacionalidades industriais cinematográficas: Estados Unidos, Bollywood (India) e Europa. Aínda que en Europa os filmes son sempre dos directores, non deixa de haber talento artístico no resto dos membros do equipo e talento empresarial nos produtores.

A vantaxe que ten o noso Festival de Cans é que estou seguro de que nos alpendres destes anos se están proxectando obras dos futuros galegos que terán opcións a competir no outro, en Cannes. Os mellores autores do cinema galego aínda non os coñecemos porque están facendo curtametraxes. A diferenza estaría ademais se se logra que esas futuras producións de éxito sexan industrialmente galegas. Non é absolutamente imprescindible que toda a produción audiovisual de Galicia sexa de directores galegos, pero é máis que desexable a xusta combinación entre talento propio e industria local.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_