Recomanem
REVISTA
Caràcters #61
Juntament amb les habituals ressenyes i articles d’opinió de caire literari, que mantenen amb bon criteri l’esperit d’encreuament de camins entre els diferents territoris de parla catalana, la revista literària de la Universitat de València ofereix en el darrer número una entrevista ben oportuna a l’escriptor i periodista d’El País, Adolf Beltran, entorn de la situació comunicativa, en els fulls centrals es repassa l’obra de la menorquina arrelada a València Esperança Camps i en les seues pàgines mostra la suggeridora obra de la il·lustradora Paula Bonet.
Els invisibles
NOVEL·LA
Tot i l’experiència i la ingent obra acumulada, Isabel-Clara Simó (Alcoi, 1943) ha mantingut viu l’interés dels seus nombrosos lectors amb una periodicitat de publicació notable en els darrers temps. Una última etapa en què, al marge del grau d’inspiració més elevat o menys, l’autora s’ha recolzat en un vast domini de l’ofici i una veu narrativa poderosa. Tal volta, ha mancat un gran títol de referència en el període recent. I si Els invisibles no ho és, sí que està inclòs entre els seus millors títols recents: novel·la coral, amb to i ritme encertats i precisos i un olfacte fi per a controlar els fluxos de la ficció.
Carrer de pas
NOVEL·LA
Octavi Monsonís (Borriana, 1949), traductor d’Eugeni Montale i conreador actiu de la narrativa curta, debuta en el format llarg. I ho fa amb una novel·la ben valuosa que retrata de manera càustica i punyent la societat actual, de manera que recupera en part una narrativa urbana, crítica i desimbolta que tingué autors i públic en els huitanta però que, estranyament, es deixà de fer. Monsonís projecta en el present aquell imaginari, amb bon pols i sentit de la narració, i fa emprar la pèrdua de memòria d’un dels seus personatges com a metàfora de la desmemoriada societat valenciana.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.