_
_
_
_

‘Moebius’ escalfa motors a poc a poc

TV3 programa aquesta sèrie juntament amb ‘Safe’, amb un argument massa semblant

Tomàs Delclós
Una imatge de la sèrie 'Moebius'.
Una imatge de la sèrie 'Moebius'.TV3

Aquest dilluns, TV3 va plantejar una nit de sèries... complicada. Per un cantó va estrenar una producció domèstica, Moebius, i després, per postres, va proposar Safe, una sèrie del 2018 que Netflix té al seu catàleg. Les semblances argumentals haurien aconsellat escollir un altre farciment a l’estrena de Moebius. A les dues ens trobem amb la desaparició o mort d’un alumne i la conversió dels seus companys i veïns en sospitosos d’amagar alguna cosa. A Moebius la indagació del cas la porta la professora de matemàtiques quan descobreix que la víctima patia el bullying dels col·legues, que el consideraven un covard per la seva nul·la destresa amb l’skate. Li deien “gusano”, així en castellà, en una classe on tothom parla català. La direcció de l’escola no està gaire interessada a remenar el cas i la policia no pinta gran cosa en un assumpte que sembla un accident desafortunat. A Safe, qui passa al davant amb les seves pròpies indagacions és el pare de la noia desapareguda, un conegut cirurgià de la rica comunitat on viu. En ambdues sèries, hi ha cadàvers que s’apareixen fugaçment a familiars en una fantasmagoria que demanaria tractament.

Moebius és una producció de Veranda dirigida per Eduard Cortés, els responsables de l’èxit de Merlí. En aquestes dues sèries, com Les de l'hoquei, una colla de joves hi tenen un protagonisme destacat. Una selecció de personatges i trames que sembla voler enganxar, en particular, una audiència jove que s’està escapant de la tele. Però si hem de fer cas a com presenta el repartiment el web de TV3, donant els primers llocs als personatges adults (i al cadàver), podem pensar que l’argument no els oblidarà i viurem freqüents flashbacks. En aquests primers compassos hi ha un adulteri que implica dues professores i un pare que, després de 17 anys, vol tenir tractes amb el fill que ha ignorat.

L’espectador triga, i no per culpa seva, a flairar quins poden ser els misteris primordials. Sort que TV3 va emetre dos episodis, un segon capítol on les sospites sobre conductes culpables dels companys del mort agafen substància i animen a veure’n un tercer. La parsimònia de les presentacions en el primer capítol el va fer molt poc engrescador.

Ben diferent dels trucs argumentals de Safe, que té al darrere un especialista a l’hora d’usar i abusar dels hams argumentals i dels cliffhangers de final de capítol per enganxar l’audiència. Es tracta de Harlan Coben, que també ha inspirat El inocente. El primer episodi de Safe acaba amb un cadàver amagat en un congelador. No és el cas de Moebius, més elusiu. Caldrà esperar més capítols per saber si, utilitzant les metàfores que ha generat la cinta de Moebius, la sèrie ens proposa pensar hipòtesis més enllà dels espais argumentals més habituals o, simplement, és un nou reciclatge de sèrie amb uns joves de poc fiar, no tots.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_