Una obra sobre els apuntadors de teatre, al Temporada Alta
'Sopro', del director portuguès Tiago Rodrigues, i un muntatge belga d'una peça de Pinter destaquen en la programació del cap de setmana del festival
En el menú teatral que ofereix aquest cap de setmana el festival Temporada Alta figuren dues propostes de gran interès: Sopro, del director portuguès Tiago Rodrigues, que homenatja aquests personatges clàssics del món de l'escena i en vies d'extinció que són els apuntadors, i Trahisons, del col·lectiu belga Stop Thinking About Names (Tg STAN), una obra de Harold Pinter amb la qual la companyia debuta en la cita gironina. Trahisons es representa avui al Teatre de Salt, i Sopro avui divendres i demà dissabte al Canal.
A Sopro, el director teatral portuguès més internacional s'ha fixat en els homes i dones invisibles —en els seus discrets amagatalls a la boca de l'escenari— que tradicionalment recorden els textos als actors quan perden les seves línies. Rodrigues considera que es tracta d'un dels oficis més bonics i antics del teatre. Sense ells, allunyats dels focus de la popularitat, anònims i desconeguts, no es pot entendre la màgia de la funció ni la perfecció d'actors i actrius, considera el director. En l'espectacle surt per primera vegada d'entre bastidors Cristina Vidal, l'apuntadora des de fa 40 anys del Teatre Nacional D. Maria II de Lisboa, que dirigeix Rodrigues.
Per la seva banda, els belgues, coneguts per fer muntatges sense director, estrenen a Espanya Trahisons (Betrayal, 1978) del Nobel de Literatura Pinter, un laberint de traïcions a tres bandes que va més enllà de l'adulteri i una obra que vol allunyar-se del costumisme.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.