El Grec tanca el juliol amb cinc estrenes teatrals
‘La tienda de los horrores’, dirigida per Àngel Llàcer i Manu Guix, és un dels plats forts del festival
Les dues últimes setmanes de juliol seran fructíferes per al món teatral barceloní gràcies al Grec. El festival d'estiu continua amb la seva programació amb cinc obres molt diverses que s'estrenen a tres espais de la ciutat: el Teatre Lliure, el Mercat dels Flors i l'amfiteatre.
El tàndem format per Àngel Llàcer i Manu Guix, després de l'èxit de La Jaula de las Locas (guardonada recentment amb quatre Premis Butaca), inicia un nou repte que es podrà veure per primera vegada aquest dijous, 18 de juliol, i divendres, al Teatre Grec. Es tracta de La tienda de los horrores, una versió del clàssic de teatre musical compost per Alan Menken (1982), que alhora és una adaptació de la pel·lícula The Little Shop of Horrors (1960), de Roger Corman. La història explica l'amor impossible entre Seymour i Audrey, treballadors de la vella floristeria del senyor Mushnik. En un determinat moment apareix una misteriosa planta que pot fer realitat els desitjos i que capgirarà la trama.
“L’obra és un espectacle de gran format amb una posada en escena arriscada i potent”, afirma Guix
“L'obra és un espectacle de gran format que fa anys es va representar a Barcelona i que revisitem amb una posada en escena i una escenografia arriscada i potent”, va afirmar Guix dimecres en la roda de premsa al Palau de la Virreina. El compositor i director musical també va afegir que espera que tingui molt d'èxit perquè “continuem amb el mateix equip artístic i de producció… i, a més, el Llàcer és capaç de coordinar els equips humans a la perfecció i crear un molt bon ambient de treball”.
Abans que es faci fosc és la proposta escènica de l'actriu catalana Míriam Iscla, que es podrà veure del 19 al 22 de juliol al Teatre Lliure. Serà una adaptació de l'obra de l'escriptora britànica Hattie Naylor. Iscla, cofundadora de la Companyia T de Teatre, va parlar amb Naylor perquè la protagonista fos una dona i no un home, amb l'objectiu de sentir-se més identificada amb l'Ana, una astrònoma a qui li diagnostiquen una greu malaltia que li provocarà una progressiva pèrdua de visió. “Les 29 escenes que constitueixen l'obra es poden entendre tant com un viatge lumínic, sensorial i sonor del públic cap als estels com una travessia a l'interior de la protagonista”, va apuntar Iscla.
Toni Gomilla i Oriol Broggi transportaran els espectadors a Mallorca i al problema de la massificació turística a Rostoll cremat, que s'interpretarà el 25 i 26 de juliol al Mercat de les Flors. L'obra teatral, que parteix de la rondalla popular de Joanet de sa gerra, presentarà una història de cobdícia i ambició. Tot això “amb una gran diversitat de veus d'autors internacionals, com Shakespeare, Txékhov o Ibsen, que crearan un diàleg de debò amb allò contemporani”, va explicar Gomilla, guionista de la creació teatral.
D'altra banda, Parking Shakespeare, la companyia que va néixer fa justament deu anys, coneguda per fer representacions al parc de l’Estació del Nord, sense equipaments sonors i lumínics sofisticats, reelabora dues obres de Shakespeare al Teatre Grec el 31 de juliol: Titus Andrònic i L’amansi(pa)ment de les fúries. La primera obra, una tragèdia dirigida per Israel Solà, mostrarà la pura desmesura amb personatges que es troben ferits. “He intentat furgar en aquestes ferides i entrar en l'espiral de la violència”, va assenyalar Solà. En la segona, de to més còmic, “les paraules seran utilitzades pels homes però riurem de la masculinitat”, va comentar Carla Rovira, directora de l'obra.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.