El Mago Pop es treu del barret el teatre Victòria
L’il·lusionista compra l’espai del Paral.lel a Tres X Tres i hi presentarà al setembre el seu últim espectacle ‘Nada es imposible’
El Mago Pop, al món Antonio Díaz (Badia del Vallès, 1986), ha demostrat que també té la capacitat de sorprendre fora dels escenaris en treure's literalment un teatre del barret i anunciar aquest divendres que compra el Victòria, un dels més emblemàtics i històrics de Barcelona, per convertir-lo en “casa” seva. El mag, que adquireix el teatre del Paral.lel a Tres X Tres (Tricicle, Dagolll Dagom i Anexa) per una xifra que cap de les parts ha volgut desvetllar, es convertirà oficialment en propietari del local al juny i el destinarà a presentar els seus espectacles de màgia de gran format així com, ha afirmat, altres grans produccions nacionals i internacionals. La línia, ha dit, no serà molt diferent de l'actual, amb musicals i "obres de qualitat de qualsevol gènere". També donarà entrada a les actuacions de música i no descarta organitzar-hi algun festival. No ha descartat convidar altres mags que li agraden.
La nova etapa del teatre, després de 33 anys d'estar en mans de Tres X Tres (vegeu la casualitat de la coincidència de temps i empresa), arrencarà amb la temporada al setembre proper, quan es presentarà l'última creació del mag, un èxit en Madrid, titulada com si fos una picada d'ullet a la compra, Nada es imposible. L'artista ha avançat que aquest espectacle seu es presentarà a Broadway al juliol o a l’agost del 2020.
El Mago Pop i representants de Tres X Tres (Rosa Cisquella per Dagoll Dagom, Paco Mir por Tricicle i Toni Albadalejo –vestit de mag per a l'ocasió– per Anexa) van oferir aquest divendres una roda de premsa per explicar la compravenda del Victòria. Cisquella i Mir han coincidit a assenyalar que es tracta d'un moment “trist” i “dolorós” per a ells per deixar la que ha estat la seva casa després de tants anys, però que veuen el Mago Pop com un continuador i fins i tot un hereu, amb la mateixa il·lusió (i valgui la paraula) i energia que tenien ells en començar la seva etapa al Victòria, fa més de 30 anys. De les raons per vendre han recordat que Tricicle ja ha anunciat que es retiren i que Dagoll Dagom senten també el pes dels anys. “Som tots molt històrics, ja”, ha bromejat Mir.
Cisquella ha qualificat aquest divendres de “dia històric”. “S'acaba una etapa”, ha dit després de recordar que de fet Dagoll Dagom ja va representar el seu espectacle Glups! al teatre del Paral.lel fa 36 anys. Va ser després, el 1986, quan Dagoll Dagom, Tricicle i Anexa (que representava les dues companyies) van decidir llogar el Victòria i després, al 92, reformar-lo i comprar-lo, davant de la dificultat de trobar teatre per fer temporada a la ciutat i amb la idea de reviure el vell Paral·lel d'abans de la guerra i el franquisme. “Fa dos anys ens van començar a arribar ofertes de compra”, ha assenyalat Cisquella, “però cap ens feia gràcia, fins que va aparèixer el Mago Pop, amb la nostra mateixa edat quan vam comprar el teatre i les mateixes ganes de menjar-se el món que teníem nosaltres”.
Cisquella, que ha ofert tota la col·laboració i assessorament que precisi a Antonio Diaz, ha considerat -i el Mago Pop després ho ha confirmat- que la porta del Victòria segueix oberta per a ells, a fi que les seves companyies puguin tornar a actuar-hi quan vulguin. La codirectora de Dagoll Dagom, que ha subratllat que encara que deixin el Victòria continuen al Poliorama, ha recordat que Antonio Díaz és català i que es va formar a l’Institut del Teatre de Barcelona.
El mag ha dit que tenir un teatre era una de les il·lusions de la seva vida i més un com el Victòria. Ha recalcat que vol que segueixi sent referent nacional i internacional i ha recordat que ell és el mag de Discovery Channel, el millor de Europa segons Forbes i el que més ven al país, havent superat la màgica barrera del milió d'euros. Ha assegurat que adquireix el teatre ell sol, sense partenaires ni cap grup econòmic al darrere, però amb el seu equip propi, de 60 persones. Sobre aquest tema, ha assenyalat que intentarà que continuïn el màxim possible dels 20 treballadors actuals del Victòria.
Ha dit que és conscient dels riscos i que “les coses poden anar malament” encara que, ha puntualitzat, si això succeeix, “no serà perquè no ho hagi lluitat”. El mag no pensa realitzar grans reformes però sí algunes modificacions estètiques perquè la imatge del teatre giri entorn dels espectacles com a Broadway. “Farem una inversió important per posar el teatre al nostre gust, encara que està fantàstic”.
A la pregunta de si el Mago Pop podrà portar tot sol un teatre com el Victòria, Cisquella ha apuntat amb admiració: “N’hi ha prou amb veure que en dues hores ha venut més de 100.000 euros d’entrades del seu espectacle”. Albadalejo, no obstant això, ha saludat la “encomiable valentia” del mag que pren el Victòria en solitari “quan nosaltres, vuit socis i tres empreses, en alguns moments ho hem passat francament malament”. I ha conclòs: “Olé tu!”.
El mag ha tingut unes paraules d'agraïment per al grup Balañá, en els teatres del qual ha actuat a Barcelona i que “han apostat per mi des que tinc 20 anys”. “Tenen teatres meravellosos però jo volia un per a mi”. Ha revelat que havia buscat a Madrid i estudiat algunes altres possibilitats a Catalunya, “però sempre m’he imaginat més a Barcelona”.
Díaz ha dit que no sap si amb la compra se li traspassaran les subvencions que gaudeix el Victòria. Cisquella i Albadalejo han explicat que el teatre té ajudes “petites” de la Generalitat i de l’Ajuntament i “evidentment” el nou propietari pot seguir tenint-les. Quant al Paral·lel i la possibilitat d'establir relacions i sinergies amb altres agents artístics de la zona, el Mago Pop ha dit que li encantaria que l'avinguda “sigui el nostre Broadway o el nostre West End”.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.