Una dona britànica rep una carta del seu promès 77 anys després que l’escrivís
La carta ha estat recuperada d’un vaixell enfonsat a l’Atlàntic en la II Guerra Mundial

Fa 77 anys que un soldat britànic va escriure la carta d’amor que s’ha trobat a bord d’un vaixell que es va enfonsar quan navegava per l’Atlàntic en la II Guerra Mundial i que ara ha arribat a les mans de la seva destinatària. Phyllis Ponting, que té 99 anys, ara ha pogut saber que Bill Walker va plorar d’alegria quan es va assabentar per carta que ella havia acceptat la seva proposta de matrimoni.
Ponting és una àvia que té set nets, que s’ha casat dues vegades i que no dubta de la seva història d’amor de joventut, per bé que pensés que Walker no la va respondre mai. No va creure que el seu promès sobrevisqués a la guerra, ha explicat al programa de la BBC The One Show. “Hagués anat directament a casa meva”, va dir. “Ens hauríem casat. Em va estimar molt”.
La carta es va recuperar, juntament amb 700 més, del celler del mercant Gairsoppa en una expedició organitzada per rescatar les 48 tones de plata que transportava el buc, valorades en uns 25 milions d’euros.
Un equip del programa de televisió va lliurar a Ponting una còpia de la carta al seu domicili de Devizes, al sud-oest d’Anglaterra. “No puc creure que la carta estigués al fons del mar i que ara la pugui llegir”, va explicar després que reconegués la lletra del seu promès.
“Si tan sols poguessis saber que em vas fer molt feliç, carinyo”, va escriure Walker a la seva promesa per transmetre-li la felicitat que sentia amb el seu compromís matrimonial.
La carta original forma part de l’exposició Voices from the Deep (Veus de les profunditats), que mostra, al Museu Postal de Londres, les cartes que es van recuperar del Gairsoppa, enfonsat davant de les costes d’Irlanda el febrer del 1941 després que el van torpedinar.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Javier López Zavala, declarado culpable del feminicidio de Cecilia Monzón
Kast intenta sumar a Ecuador en su idea de abrir un corredor humanitario para devolver a migrantes irregulares a Venezuela
Estados Unidos advierte que privará a Maduro de “los recursos que usa para financiar” el narcotráfico
México pide ante la ONU una solución “pacífica, democrática y negociada” para la crisis en Venezuela
Lo más visto
- El PP de Almeida vota en contra de dedicarle a Robe Iniesta un centro juvenil porque antes quiere hablarlo con su familia
- Comprobar Lotería de Navidad 2025: consulta la pedrea con la lista de números premiados
- Trump anuncia la construcción de un nuevo tipo de buques de guerra que llevarán su nombre: “Serán los más grandes y poderosos de la historia”
- “¿Qué se siente al ser un fracaso?“: cómo la protagonista de ‘Showgirls’ superó la humillación y abrazó la película
- El Gobierno y Bildu acuerdan extender a 2026 la prohibición de desahuciar a personas vulnerables




























































