_
_
_
_

La dansa macabra de Gaspar Noé triomfa a Sitges

‘Climax’ es fa a mans del premi a la millor pel·lícula l’any que el festival homenatja Stanley Kubrick

Fotograma de 'Clímax'.
Laura Fernández

El viatge psicodèlic i sagnant de Gaspar Noé, la lisèrgica dansa macabra del que encara és l’enfant terrible del cinema francès, Clímax, s’ha imposat a una bona col·lecció de competidores àrdues, entre les quals hi ha el també lisèrgic, però en un sentit digressiu narratiu a la manera de David Foster Wallace, segon tret de David Robert Mitchell, Under the Silver Lake (que no va marxar amb les mans buides cap a casa, sinó amb la menció especial de la crítica), al palmarès d’aquesta 51a edició del Festival de Cinema Fantàstic de Sitges.

Per bé que coronada amb la màxima distinció (i també amb el Méliès d’Or), la cinta de Noé no s’ha emportat cap altre guardó. El jurat ha fet un esment especial a la complicada relació entre la marquesa i el camperol de Lazzaro Felice, de la italiana Alice Rohrwacher, i ha atorgat el premi a millor direcció al fill de George P. Cosmatos (l’artífex de Rambo 2), Panos Cosmatos, per la venjativa i atmosfèrica action gore Mandy, amb el convidat estrella d’aquesta edició, Nicolas Cage, al capdavant.

Pel que fa a l’àmbit interpretatiu, Hasan Majuni, el malaguanyat director de cinema iranià que protagonitza Pig, que s’ha d’enfrontar a un assassí de directors de cinema iranians i a la pèrdua de la seva musa, s’ha emportat el de millor interpretació masculina, i Andrea Riseborough, la Nancy de Nancy, el film de Christina Choe sobre com de perillós és jugar amb foc (i amb una identitat múltiple) a Internet, el de la categoria femenina.

Finalment, el genial Quentin Dupieux, mestre de l’absurd francès, s’ha fet a mans del premi al millor guió per la història d’un veí que mai s’hauria d’haver trobat un cadàver davant de la porta de casa per no haver de patir l’interrogatori sense fi d’un detectiu que, quan fuma, treu fum per tot arreu: Au Poste! El drama blackmirroriano de Upgrade, la pel·lícula sobre un tipus en imparable evolució tecnològica, va convèncer el públic fins el punt d’endur-se el guardó a la millor pel·lícula entre els assistents al festival.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Sobre la firma

Laura Fernández
Laura Fernández es escritora. Su última novela, 'La señora Potter no es exactamente Santa Claus' (Random House), mereció, entre otros, el Ojo Crítico de Narrativa y el Premio Finestres 2021. Es también periodista y crítica literaria y musical, y una apasionada entrevistadora de escritores y analista de series de televisión.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_