_
_
_
_

Fira Tàrrega tanca la seva 36a edició amb rècord de visitants

14.450 espectadors participen en els 60 muntatges programats en el festival de teatre

Didi Rodán durant el seu espectacle 'Huellas en la arena'.
Didi Rodán durant el seu espectacle 'Huellas en la arena'.

El festival de teatre de Tàrrega va tancar ahir els seus quatre dies amb un nou rècord d’assistència. Si l’any passat els 13.000 espectadors van significar un creixement del 5%, aquest any les xifres es doblen i els 14.450 que han viscut i participat en els espectacles de carrer en aquesta localitat entre el dijous i ahir diumenge representen un creixement del 10%.

El punt final a quatre dies de catarsi teatral on a cada cantonada d’aquesta localitat lleidatana, capital de la comarca de l’Urgell, pots trobar un dels 60 espectacles programats de 57 companyies –34 dels quals estrenes absolutes– el van posar ahir la companyia catalana Lapública amb Barcelona (contra la paret), un espectacle on s’exposen les contradiccions de la capital catalana, i la madrilenya Didi Rodán amb el seu espectacle Huellas en la arena, on es narra només amb l’ajuda d’aquest element un viatge ple de destrucció i guerra protagonitzat per un nen.

Durant aquests quatre dies s’han dut a terme 263 sessions en 26 espais d’exhibició, alguns tan originals com un camp ple d’arbustos on no hi ha res (Terre condere de Maria Capell), o sota un pont als afores de la localitat on es va representar A mi no me escribió Tennessee Williams, dirigida per Marc Rosich i interpretada per un transvestit Roberto G. Alonso que dóna vida a una actriu madura i desnonada que reflexiona en com hauria estat la seva vida si s’hagués creuat amb el dramaturg.

Sota la crida de la interculturalitat, el festival ha viscut aquest cap de setmana un ple absolut amb riuades de gent omplint els carrers d’aquesta localitat d’uns 17.000 habitants. Sota aquest paraigua d’interculturalitat – en va ser un clar exemple The colour of Time, l’espectacle d’inauguració de la companyia francesa Artonik, en la qual tots els assistents van acabar participant en una festa teatral a l’estil holi de l’Índia– els espectacles seleccionats han viatjat des de la justícia social a la construcció de la ciutadania. El fil conductor de la propera edició, la del 2017, serà, segons va explicar Jordi Durán, el director de la fira, la naturalesa participativa.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Más información

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_