_
_
_
_

‘El curiós incident del gos a mitjanit’ triomfa als Premis de la Crítica

Clara Segura i Pol López han estat els millors protagonistes segons els crítics teatrals de Catalunya

Clara Segura, en rebre el seu premi.
Clara Segura, en rebre el seu premi.Martí E. Berenguer

El muntatge teatral El curiós incident del gos a mitjanit s'ha imposat amb quatre premis –millor espectacle, actor principal (Pol López), espai sonor i disseny de vídeo– en la gala dels Premis de la Crítica que s'ha celebrat aquest dilluns a la nit a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona.

Aquests premis, que celebren la seva 18è edició després que l'any passat es convoquessin de nou després d'una interrupció que va començar el 2010, són una iniciativa de l'Associació per la Promoció de les Arts Escèniques Recomana.cat que, al costat de crítics de teatre i dansa, reconeix professionals i produccions escèniques.

A l'acte, conduït pels periodistes Toni Puntí i Anna Pérez Pagès, Àlex Rigola ha obtingut el Premi de la Crítica a la direcció d'escena pels espectacles Marits i Mullers i El Públic, mentre que Die EHE der Maria Braun, de la Schaubühne de Berlín, amb direcció de Thomas Ostermeier, ha rebut el premi al millor espectacle internacional.

L'actriu Clara Segura ha estat reconeguda com a millor actriu principal pel seu paper al monòleg Conillet i a Una giornata particolare, mentre que Pol López ha estat premiat en la categoria masculina per El curiós incident del gos a mitjanit, un espectacle pel qual també han estat guardonats Damien Bazin i Mar Orfila, en la categoria d'espai sonor i de disseny de vídeo, respectivament.

La irreverent Mammón, de Nao Albet i Marcel Borràs, ha aconseguit el Premi de la Crítica al Text més destacat i Al nostre gust, de Marc Artigau i Oriol Broggi, han guanyat en la categoria de Dramatúrgia, un guardó que ja van obtenir l'any passat.

Mar Ulldemolins ha obtingut el guardó a l'actriu de repartiment per les obres Incerta glòria i Marits i Mullers, mentre que Ramon Madaula ha estat distingit amb el Premi de la Crítica en la categoria d'actor de repartiment pel seu paper a El Rei Lear.

El Premi de la Crítica al millor Musical l'ha obtingut l'espectacle Sugar, de Som-Hi Films, mentre que Coses que s'obliden fàcilment, de Xavier Bobés, ha estat reconegut amb el guardó a les Noves Tendències i Momo, de la companyia Anna Roca, ha rebut el premi al millor espectacle familiar.

D'una altra banda, Oriol Pla s'ha emportat el premi Revelació per Be God Is i Ragazzo, una producció de Teatre Tot Terreny que ha resultat guardonada també en la categoria d'Espectacle per a joves.

En la categoria d'Il·luminació, l'obra guanyadora ha estat El Público (Carlos Marquerie), el premi a l'espai escènic ha recaigut en L'art de la comèdia (Lucas Castells i Jose Novoa), el de Vestuari ha distingit Amor i Shakespeare (María Araujo) i El Maldà ha rebut el premi a la millor sala.

En l'apartat de Premis de Dansa, creats l'any passat i que aquest any han incorporat noves categories, els espectacles guanyadors han estat Medea, de Thomas Noone Dance, guardonat com el millor espectacle de dansa i The blind poet, de Needcompany, que ha estat considerat el millor muntatge de dansa internacional.

El premi a la millor Ballarina ha recaigut a Lorena Nogal, per Voronia i Zelenstova, mentre que Farruquito ha resultat guanyador en la categoria masculina per Los Farruco y los Amaya.

A més, Fuck-In-Progress, de Jordi Cortés, ha estat reconeguda com la millor coreografia i Wakefield Poole: visiones y revisiones, de Mauricio González, ha rebut el premi pel millor Sol en una edició en què s'ha estrenat el premi Arts de carrer, que ha reconegut l'espectacle La partida, de Vero Cendoya.

Durant la gala s'ha lliurat també el Premi Especial del jurat a l'actriu Núria Espert i el Premi Gonzalo Pérez de Olaguer a tota una carrera o contribució significativa al teatre català, que ha rebut el fotògraf Josep Ros Ribas.

A més, en l'acte s'ha recordat l'humor irreverent de l'actor i presentador Carles Flavià, mort recentment, i s'ha reconegut amb el Premi Anita Georgina Latre pel seu paper a Vilafranca, un guardó concedit per l'Agrupació Dramàtica de Barcelona (ADB) i l'Ajuntament d'Esparreguera (Baix Llobregat) en memòria de l'actriu Anna Lizaran.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_