Junqueras avisa que sense pacte no hi haurà majoria independentista
El republicà adverteix CDC i la CUP i matisa la seva ambigüitat: “El nostre candidat és Mas”

Esquerra Republicana segueix exhibint la imatge del partit independentista que més desitja un acord entre Junts pel Sí i la Candidatura d’Unitat Popular (CUP). CDC s'ha aixecat de la taula de negociació i no pensa apartar Artur Mas, mentre que la CUP no seguirà conversant mentre que el president en funcions segueixi sent el candidat: un escenari que aboca Catalunya a unes noves eleccions, un escenari que Oriol Junqueras, president d'ERC, segueix rebutjant: “Hem d'intentar arribar a un acord mentre hi hagi marge. Ja tindrem temps d'arribar a eleccions”, ha dit en una entrevista a Catalunya Ràdio.
El republicà ha fet un avís a Convergència i a la CUP: si volen la independència, tard o d'hora hauran de posar-se d'acord. “Sense transversalitat no tindrem la majoria per fer el que hem de fer. I la majoria no es construeix expulsant actors polítics i socials”; ha advertit Junqueras, que ha insistit posant com a exemple la Constitució d'un hipotètic Estat futur: “Si cada vegada que ens trobem amb la dificultat d'un acord es despenja tot un espai polític, Convergència o la CUP, és evident que no hi hauria cap país del món amb Constitució. Exigeix majoria qualificada”. El republicà ha afegit que ERC aquests dies no s'està "postulant". "No volem posar la nostra candidatura enlloc", ha assegurat.
Després de la ambigüitat d'ahir sobre la investidura d'Artur Mas, a qui ni va citar en una compareixença de més d'una hora, Junqueras ha estat més explícit avui: “Som lleials als compromisos que tenim, i el nostre candidat és Mas”. Junqueras ha evitat demanar, tal com reclamen dirigents del seu partit, que el president en funcions faci un pas a un banda per facilitar l'acord. Segons Junqueras, hi ha fórmules per al pacte sense renunciar al president, però no ha concretat quines: “La nostra proposta és que mentre hi hagi termini, seguim negociant”, s'ha limitat a explicar. Renunciar a la investidura de Mas no entra en els seus plans: “Hi ha molts elements sobre la taula per a l'acord, com el pla de xoc. Mentre hi hagi vida, ens hem de posar d'acord”.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Medio millar de viviendas desalojadas en Cádiz y una treintena de carreteras afectadas en el resto del país por los efectos de la borrasca ‘Francis’
La Lotería del Niño reparte más premios que la de Navidad: esto es todo lo que puedes ganar
España registró en 2025 otro medio millón de empleos nuevos por cuarto año consecutivo
Xi Jinping se pronuncia de forma velada sobre Venezuela: “Las prácticas de intimidación hegemónica afectan gravemente al orden internacional”
Lo más visto
- Así le hemos contado las noticias de Venezuela tras la detención de Maduro este 4 de enero de 2026
- El ataque de Estados Unidos a Venezuela amenaza con provocar una nueva subida del precio del petróleo
- Rusia muestra su “solidaridad” con Venezuela pero descarta actuar en defensa de su aliado
- Delcy Rodríguez tiene vetada la entrada a la UE “por violaciones graves de los derechos humanos”
- El puto amo




























































