_
_
_
_
_

Els comissaris alemanys de ‘La bèstia i el sobirà’ exigeixen disculpes

Iris Dressler i Hans D. Christ també demanen que els comissaris espanyols no pateixin represàlies

L'obra 'Haute Couture 04 Transport' forma part de ‘Loomshuttles/Warpaths’.
L'obra 'Haute Couture 04 Transport' forma part de ‘Loomshuttles/Warpaths’.

En una carta oberta al Consorci del Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba), Iris Dressler i Hans D. Christ, codirectors del Württembergischer Kunstverein de Stuttgart i comissaris per part d'aquest centre de la mostra coproduïda amb el Macba, La bèstia i el sobirà, han demanat que el museu barceloní reconegui el seu error i que es disculpi públicament amb els 30 artistes involucrats.

Després de celebrar l'obertura de l'exposició per permetre que el públic la vegi i pugui jutjar de forma independent, els dos comissaris asseguren que estan “profundament molestos per la forma en què el Macba ha actuat els últims dies”. “El museu no només va decidir de forma totalment arbitrària tancar tota l'exposició a causa de la seva inconformitat amb un treball, sinó també obrir-la intempestivament, sense involucrar-nos en el procés i sense discutir amb nosaltres en quin moment i de quina manera s'havia de fer l'obertura de la mostra”, asseguren en l'escrit.

Más información
El Macba cancel·la una exposició per una obra sobre Joan Carles I
Els gestors culturals catalans rebutgen la cancel·lació del Macba
El director del Macba rectifica i obrirà l’exposició amb l’escultura polèmica

Per tot això demanen, a més de les disculpes públiques, que els artistes siguin convidats, amb despeses pagades pel Macba, a una presentació en tota regla, amb una visita comentada de l'exposició seguida per un debat obert als visitants.

Dressler i Christ conclouen que els comissaris espanyols Valentín Roma i Paul B. Preciado, que també tenen els càrrecs de conservador en cap i cap dels programes públics del Macba respectivament, no pateixin conseqüències. “La seva posició al Macba no ha de ser qüestionada a causa d'aquest tema: han actuat correctament i amb molta professionalitat en tot moment”, afegeixen.

Els comissaris alemanys al·ludeixen a la motivació esgrimida pel director del Macba, Bartomeu Marí, que va assegurar que no havia tingut notícia de la presència de l'obra HC4 Trasport d'Ines Doujak, que va provocar la polèmica, fins dos dies abans de la inauguració. No obstant això, va ser la mateixa artista austríaca qui el va desmentir públicament, mostrant el full de préstec amb la foto de l'escultura, signat pel mateix director el 25 de febrer.

La mostra La bèstia i el sobirà va ser cancel·lada amb una decisió autònoma del director del Macba, que considerava l'obra de Doujak “inadequada per a la línia editorial del museu”, dimecres passat, dia que estava previst inaugurar-la. Després de les unànimes pressions de les associacions de sector, les xarxes socials, els artistes implicats i els mateixos treballadors del museu, Marí va decidir fer marxa enrere i de forma totalment inesperada a última hora de la tarda de divendres va anunciar que la mostra s'obriria el matí de l'endemà, dissabte.

Avui es fa una reunió de la comissió delegada del consorci del museu, que buscarà una sortida tant a aquesta crisi com a la insostenible situació que s'ha creat entre els membres de l'equip directiu del Macba.

Regístrate gratis para seguir leyendo

Si tienes cuenta en EL PAÍS, puedes utilizarla para identificarte
_

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_