El Parlament exigeix la dimissió de l’ambaixador espanyol a Holanda
La Comissió d'Afers Institucionals aprova la proposta amb els vots a favor de CIU, ERC, PSC, ICV i la CUP

La Comissió d'Afers Institucionals del Parlament ha aprovat aquest dimecres una proposta que insta el Govern espanyol a sol·licitar la "immediata destitució" de l'ambaixador espanyol als Països Baixos, Fernando Arias González. La proposta, presentada pel grup dels verds (ICV-EUIA), ha rebut els vots a favor de CIU, Esquerra Republicana, la CUP i el PSC i els vots en contra del PP i Ciutadans.
La proposta per sol·licitar la dimissió d'Arias es va presentar quan l'ambaixada espanyola als Països Baixos va cancel·lar la presentació del llibre Victus –que novel·la el setge de Barcelona el 1714 per part de les tropes de Felip V de Borbó– de l'autor català Albert Sánchez Piñol. La presentació del llibre traduït al neerlandès estava prevista per al dijous 4 de setembre a l'Institut Cervantes d'Utrech. No obstant això, l'ambaixada va cancel·lar l'esdeveniment. "Es temia que es pogués polititzar un acte en un fòrum destinat només a la promoció cultural d'Espanya i Hispanoamèrica”, van sostenir fonts diplomàtiques.
La proposta aprovada avui al Parlament també rebutja les declaracions del cap de gabinet del president Mariano Rajoy, Jorge Moragas, que va considerar que la novel·la d'Albert Sánchez Piñol era "un llibre manipulador de la història".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Sarah Paulson homenajea a Diane Keaton con un tatuaje en el día que hubiera cumplido 80 años: “Te extrañaré hasta el fin de los tiempos”
La CIA recomendó dar el poder de Venezuela a Delcy Rodríguez ante el riesgo de que María Corina Machado no controlara el ejército
Mbappé no viaja a Arabia para la Supercopa de España
Muere Antonio Smash, fundador del grupo sevillano pionero de la fusión Smash, a los 73 años
Lo más visto
- El abogado que logró la liberación de Julian Assange por el caso Wikileaks representará a Maduro en el juicio por narcoterrorismo en Nueva York
- Xi Jinping se pronuncia de forma velada sobre Venezuela: “Las prácticas de intimidación hegemónica afectan gravemente al orden internacional”
- El PP defiende ahora que “hay dudas sobre si se ha infringido el Derecho Internacional” en Venezuela
- Así le hemos contado las noticias de Venezuela tras la detención de Maduro este 5 de enero de 2026
- Lotería del Niño 2026, en directo | El primer premio es para el 06703




























































