Un actor d’‘Un dels nostres’ demanda ‘The Simpsons’
Frank Sivero reclama 250 milions de dòlars per un personatge que copia la seva imatge

L'actor italo-americà Frank Sivero, conegut pels seus papers en pel·lícules com El padrí II o Un dels nostres, ha denunciat Fox Television per la utilització sense permís dels seus drets d'imatge. Sivero considera que el personatge de Louie a la sèrie de The Simpsons, un dels mafiosos que acompanyava Fat Tony, va ser creat inspirat en Frankie Carbone, el personatge que ell va interpretar a la pel·lícula de Martin Scorsese Un dels nostres.
Segons la demanda, el 1989 Sivero era veí dels guionistes de The Simpsons a Los Angeles. "Durant aquell temps, els guionistes sabien qui era Sivero i es veien gairebé cada dia. Sabien que ell estava preparant el seu personatge per a Un dels nostres". Només un any després que s'estrenés la pel·lícula el 1990, en el quart capítol de The Simpsons, apareixia per primera vegada el personatge de Louie, suposadament inspirat en el que Sivero interpretava al film. En una altra demanda, l'actor assegura que el productor de la sèrie James Brooks li va donar a entendre que farien una pel·lícula junts, cosa que mai no va passar.
En la denúncia, l'actor reclama a l'estudi 50 milions de dòlars per danys i perjudicis, 50 més per apropiació indeguda de la idea, 50 milions per danys punitius i 100 per interferència indeguda. "Ells coneixien la personalitat de Frankie Carbone, creada i desenvolupada per Sivero, que alhora es basava en la seva pròpia", recull el text.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Harald de Noruega y Mette-Marit opinan sobre la imputación de Marius Borg: “Lo que más me molesta es que me critiquen por cómo lo hemos gestionado”
Muere un joven al caer accidentalmente al agua en el puerto de Barcelona
Cataluña, en alerta por lluvias, nieve y viento en un viernes marcado por la inestabilidad
Junqueras avisa de que la recaudación del IRPF es “imprescindible” para negociar los presupuestos de Sánchez e Illa
Lo más visto
- Víctor Bermúdez, profesor de Filosofía: “Hemos perdido el control del proceso educativo, lo que damos en clase es en gran medida un simulacro”
- Zelenski confirma que cualquier pacto con Rusia deberá ser ratificado en referéndum
- “Un jardín con casa, no una casa con jardín”: así es la premiada vivienda de 146 metros cuadrados que se camufla con la vegetación
- TVE se reivindica (con pulla) en su gran noche televisiva
- Los socialistas valencianos reclaman a Feijóo que entregue a la jueza de la dana la conversación íntegra con Mazón




























































