Agné
Raül Agné ha demanat que no li tornin a preguntar sobre la decisió d'abandonar la sala de premsa del SD Huesca quan no li van deixar respondre una pregunta en català després d'atendre els periodistes en castellà. L'entrenador del Girona FC, nascut a Mequinensa, no vol ser utilitzat, recorda que se sent tan aragonès com la gent d'Osca i reitera que ho tornaria a fer: "Només demano que es mantingui el respecte i que no s'oblidi que a l'Estat espanyol hi ha quatre llengües oficials".
La seva actuació ha estat tan impecable que només faltaria que no se li fes cas. El que convé ara és utilitzar el seu exemple, i això vol dir que s'ha de poder preguntar en català, com es fa en italià o anglès sense que passi res, i estaria bé que els entrenadors contestessin també en el mateix idioma.
Actituds individuals com la d'Agné necessiten ser avalades per les institucions. A Guardiola, reconegut políglota, se li pot preguntar en català no només perquè ho vol, i tots els periodistes ho assumeixen en tant que és un entrenador famós, sinó també perquè així ho disposa el protocol del FC Barcelona. Abans de cada conferència, independentment d'on es faci, l'entitat blaugrana fa saber que l'entrenador atendrà també un torn de preguntes en català. I tothom s'hi ha acostumat; no calen entrevistes d'amagat ni pactades.
Just al contrari del que passa al Barça des de l'arribada de Guardiola, Agné s'ha quedat sol. Ha estat més comentada l'acusació del Huesca cap al tècnic català que la defensa del Girona, inexistent. No n'hi ha prou amb la determinació personal per combatre la intolerància i demanar sentit comú, sinó que es fa necessari una declaració d'intencions dels clubs catalans i de la seva federació; i si convé, que el cap de premsa en faci la traducció. L'exemple és Agné; el mètode, Guardiola.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Últimas noticias
Defensa informa del impacto de una partícula espacial en un satélite de Hisdesat
Detenido un fotoperiodista salvadoreño en Sevilla por una orden internacional emitida por Bukele
Italia moviliza asistencia a los heridos y al proceso de identificación en la tragedia de Crans-Montana
Un atentado contra un grupo musical en pleno concierto agrava la crisis de violencia en Perú
Lo más visto
- Causas y víctimas: lo que se sabe del incendio de un bar en la estación suiza de esquí en Crans-Montana
- Los cuatro puentes largos que hay en 2026 y el resto de festivos del calendario laboral
- Sandra Barneda: “Eso de las izquierdas y las derechas es arcaico, un pensamiento que solo sirve para marcar distancias”
- Trump se burla de George y Amal Clooney por convertirse en ciudadanos franceses: “Son dos de los peores pronosticadores políticos de todos los tiempos”
- Ayuso bendice un campus universitario de los ‘kikos’ y del Comité Olímpico Español rechazado en cuatro ciudades españolas




























































