_
_
_
_
Crónica:MÚSICA CLÁSICA | Luces
Crónica
Texto informativo con interpretación

Cinco horas con Wagner

Wagner pode parecer, de entrada, un compositor pouco accesible. A utilización que o nazismo fixo da súa obra tampouco predispón ao seu favor. Para asistir a unha das súas óperas hai que prepararse, aínda que sexa escoitala na sombra acústica do coche, mentres se circula pola AP-9 cara á Coruña. Nunha tarde outoniza toldada por chuvias e brétemas, pensaba canto teñen mellorado as infraestruturas galegas, e non digamos cando entre en servizo o tren de alta velocidade. Non paga a pena discutir por cuestións hiperlocalistas, sexan titulacións, voos ou fusión de caixas, porque hoxe o que conta é traballar en rede.

Wagner é un músico de madurez; non é frecuente atopar un wagneriano que non teña cumprido os 40. Mais o certo é que na súa obra o abrazo entre a voz e a orquestra, con eses emocionantes leitmotiven que percorren transversalmente toda a tetraloxía, acada esa beleza sublime que teñen definido os filósofos da estética. Quizá os anos tamén contan para poder gozar coa serenidade precisa para que resulte innecesario ler os subtítulos; dito sexa de paso, en Compostela adoitan estar en galego. Nalgún momento, distraído da música lendo os rótulos, veume á cabeza a perda de enerxía que supón volver axitar a pantasma toponímica.

Veume á cabeza a perda de enerxía de axitar a pantasma toponímica

O argumento -a loita entre o vello e o novo, o afán de coñecemento: identidade, medo, amor- é fascinante, pero admitamos que Wagner non é un bo libretista; é magoa que non tivera contado, como Chaikovski, cun Pushkin, ou como Strauss, cun Hoffmannstahl ou un Zweig. A propósito deste último, vén de se estrear no teatro sevillano da Maestranza A muller silenciosa, prohibida polos nazis desde a segunda representación en Dresde, logo da caída en desgracia de Strauss e a súa dimisión como director da Cámara de Música do Reich.

Anunciárase que o reparto desta ópera en versión concerto era tal vez o mellor posible neste momento. Desde logo, Jon Fredric West é un Sigfrido sensacional que sae airoso dun papel que esixe o máximo á voz, case permanentemente no máis alto do rexistro. Gerhard Siegel destaca como Mime, xunto a un plantel de barítonos e baixos de gran categoría. Entre as voces femininas, cómpre recoñecer que Nadine Secunde deixou atrás o seu mellor momento e, como Brunilda, non estivo á altura dos roles secundarios.

O mellor da representación, na miña opinión, foi a orquestra con Víctor Pablo, que facendo unha tradución dinámica do clásico carácter wagneriano, foi gañando intensidade e expresión nun crescendo dramático e musical desde o diálogo inicial de Mime e Sigfrido, algo mecánico, ata culminar na unión apaixonada do heroe e valquiria. Á corda liderada polo excelente Massimo Spadano non se lle pode pedir máis, nin á percusión, as madeiras e os metais, nos que sobresaíu o trompa titular David Bushnell. O papel da orquestra en Wagner é tan importante coma o dos propios cantantes, e máis nesta obra onde, como subliña nos comentarios ao programa o erudito crítico compostelán Arturo Reverter, o compositor consegue espléndidas e marabillosas texturas dun riquísimo colorido.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

O cambio do país para ben rexístrase tamén nese auditorio entusiasta, preparado e silencioso que entende e aplaude un Wagner sempre esixente por idioma, temática e extensión. Nos entreactos observei o público, en boa parte composto por pequenos grupos de señoras, enfeitadas sen exceso, que segundo se deducía dos intercambios de saúdos e comentarios deben de ser habituais. Supuxen que esta preponderancia feminina pode obedecer a dúas razóns: son solteiras ou viúvas, ou se cadra seus maridos preferiron quedar cos amigos para ver o fútbol. Como queira que for, as mulleres están a protagonizar en gran medida o pulo do país cara diante; maioritarias en conferencias, concertos, aulas, movementos asociativos... diríase que a condición feminina é máis receptiva aos fenómenos da modernidade.

Nesta temporada conto con ver algunha ópera máis de Wagner pero, en calquera caso, a próxima estarei sen falta na Coruña para asistir á caída dos deuses.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_