_
_
_
_
_
Art

La llum de la foscor

Fains fa ben poc, encara hi havia gent que dubtava que els films d'Alfred Hitchcock tinguessin algun valor estètic. Mal que els pesi, Vértigo és una de les grans obres mestres del segle XX. Un quadre monumental. El pintor Isidre Manils (Mollet del Vallès, 1948) té la gràcia de reconèixer que ha rebut més influència de l'autor de Marnie -la lladre- que no pas del propi Picasso. I aquest fet, malgrat que pinti amb pinzell, pur i dur, és el que més l'allunya de la pintura tradicional i del realisme -fotogràfic, llepat, borrós o del tipus que sigui. Cine Ateneo, a cura de Jesús Martínez Clarà, és una mesurada retrospectiva, dividida en dues parts: La visió i La seqüència, que mostra una trajectòria de línies rectes i ziga-zagues que es transformen en coherents bumerangs al Museu Abelló de Mollet del Vallès i acaben confluint en un acord final harmoniós al Museu d'Art de Sabadell. A La seqüència s'ha partit d'una idea bastant genial: aplegar totes les teles de l'exposició en una sola paret, amuntegades i sense ordre cronològic. D'aquesta forma, com en una projecció en cinerama i lluny de la domesticitat, el món inquietant, fosc, un xic tenebrós i, potser, pervers de Manils acaba desprenent una llum rara i fascinant, que convenç; ben acomboiat, això sí!, per l'ambient àrid i desangelat del museu sabadellenc.

Isidre Manils, Cine Ateneo

La visió. Museu d'Art de Sabadell. Doctor Puig, 16, Sabadell

La seqüència. Museu Abelló. Berenguer III, 122, Mollet del Vallès. Fins al 30 de novembre

Regístrate gratis para seguir leyendo

Si tienes cuenta en EL PAÍS, puedes utilizarla para identificarte
_

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_