_
_
_
_

Akram Khan presenta al Mercat una versió per a nens de la seva cèlebre obra de dansa ‘Xenos’

El centre coreogràfic també programa per a públic infantil l'espectacle ‘Hocus Pocus’

Una imatge e l'espectacle 'Chotto Xenos' que es presenta al Mercat de les Flors.
Una imatge e l'espectacle 'Chotto Xenos' que es presenta al Mercat de les Flors.FERNANDEZ

El públic barceloní recordarà l'embriagador, brillant, bonic i ancestral espectacle Xenos que va idear i va interpretar el magnífic ballarí i coreògraf britànic, Akram Khan, sobre la guerra, i amb què va inaugurar l'edició del Grec del 2018. En aquesta peça l'intèrpret es posa a la pell d'un ballarí indi de dansa kathak —tradicional del nord de l'Índia— que es converteix en un dels quatre milions de soldats colonials que van lluitar a les trinxeres de la I Guerra Mundial, al servei de l'Imperi Britànic. Ara aquest espectacle, en format infantil, amb la col·laboració de la directora Sue Buckmaster, arriba al Mercat de les Flors de Barcelona sota el nom Chotto Xenos.

Aquest espectacle, recomanat per a nens a partir de vuit anys, s'oferirà a la Sala MAC del Mercat dissabte a les 12h i diumenge a les 18h. L'obra entrellaça els temes de la peça original i planteja preguntes fonamentals per al públic més jove: com comença una guerra? I quan acaba?

Chotto Xenos es mostra davant dels ulls de l'espectador com una fusió de dansa, música, comèdia i uns efectes visuals màgics que la converteixen en una experiència única i inolvidable. L’espectacle està interpretat, en dies alterns, pel ballarí francès especialista en hip-hop i circ Guilhem Chatir i el ballarí nascut a Zàmbia Kennedy Junior Muntanga.

Paral·lelament a aquest espectacle, els mateixos dies i en els mateixos horaris i a la sala PB del Mercat s'oferirà una imaginativa i inquietant peça de Philippe Saire titulada, Hocus Pocus. La peça, dirigida a nens entre els 7 i 11 anys d'edat, es basa en la força de les imatges i la màgia que destil·la, qualitats que provoquen la curiositat de l'espectador en advertir com apareixen i desapareixen els cossos dels dos intèrprets de la peça. El joc amb els objectes escènics resulta hipnòtic. El fil conductor de l'espectacle és la descriptiva i preciosa música clàssica de la suite instrumental de Petar Gynt, del compositor Edvard Grieg.

Philippe Saire és un dels principals creadors de la dansa contemporània de Suïssa. Des del 1986, data en en què va crear la seva pròpia companyia, resideix a Lausana, on desenvolupa una intensa activitat artística.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_