_
_
_
_

59 produccions optaran als Premis Gaudí

L’Acadèmia del Cinema Català anunciarà la data de la gala el 16 de desembre, en la primera ronda de les votacions

'La vampira de Barcelona', amb Nora Navas, és una de les candidates als Gaudí.
'La vampira de Barcelona', amb Nora Navas, és una de les candidates als Gaudí.Lucia Faraig / Filmax

59 produccions (31 llargmetratges de ficció, 10 documentals, 4 pel·lícules per a televisió i 14 curtmetratges) opten a algun dels guardons dels XIII Premis Gaudí que organitza l'Acadèmia del Cinema Català. Les votacions d'aquesta primera ronda s'iniciaran el proper 16 de desembre. Aquest mateix dia es donarà a conèixer la data de la gala de lliurament i es farà un primer balanç de les estrenes de cinema català durant aquest any, marcat per la pandèmia de coronavirus.

Más información
Les càmeres no s'aturen
Bany de realisme i feminisme en el nou cinema català

De les obres candidates, 53 són catalanes i 6 són europees. Bronko, d'Isaac Ulam; La dona il·legal, de Ramon Térmens; La vampira de Barcelona, de Lluís Danés; Les dues nits d’ahir, de Pau Cruanyes i Gerard Vidal; L’Ofrena, de Ventura Durall, i Terra de telers, de Joan Frank Charansonnet, són les candidates al Gaudí a la millor pel·lícula en llengua catalana.

En la categoria de millor film en llengua no catalana hi competeixen 19 llargmetratges: A casa, de Raül Busquets; A Stormy Night, de David Moragas; Adú, de Salvador Calvo; Baby, de Juanma Bajo Ulloa; Cenestesia, de Joan Vall; El cerro de los dioses, de Daniel M. Caneiro; El sitio de Otto, d'Oriol Puig; Hogar, d'Àlex Pastor i David Pastor; Isaac, de David Matamoros i Ángeles Hernández. També La boda de Rosa, d'Icíar Bollaín; Las niñas, de Pilar Palomero; No matarás, de David Victori; Occidente, de Jorge Acebo Canedo; Ofrenda a la tormenta, de Fernando González Molina; Per la llibertat, d'Alba Sotorra; Sentimental, de Cesc Gay; Te quiero, imbécil, de Laura Mañá; Uno para todos, de David Ilundain, i Voces rotas, d'Héctor Fáver.

Les sis pel·lícules europees seleccionades i que participaran en la primera ronda de votacions són: Dios es mujer y se llama Petrunya, de Teona Strugar Mitevska (República de Macedònia del Nord); Les vides de Marona, d'Anca Damian (França); Little Joe, de Jessica Hausner (Alemanya); Longa noite, d'Eloy Enciso (Espanya); Sobre lo infinito, de Roy Andersson (Alemanya) i Sorry We Missed You, de Ken Loach (Regne Unit).

Els 14 curtmetratges seleccionats dels 58 inscrits són: 16 de decembro, d'Álvaro Gago; Candela, de Marc Riba i Anna Solanas; Cua de sirena, d'Alba Barbé Serra; El código interior, de Pau Subirós; Feroz, de Nina Amat; Forastera, de Lucía Aleñar Iglesias; Homenatge a Judes, de Manel Raga Raga, i I don’t think it’s going to rain, d'Adrià Guxens. Altres curtmetratges seran: La vella lluita, de Carol Rodríguez i Marina Rodríguez; Lea, d'Ona Jané Millà; Marleni, no Marlen, de Carmen Aumedes Mier; Ni oblit ni perdó, de Jordi Boquet Claramunt; Panteres, d'Èrika Sánchez, i Vera, de Laura Rubirola Sala.

Respecte als documentals, l'acadèmia ha indicat que han quedat deu finalistes: Sanmao: la novia del desierto, de Marta Arribas i Ana Pérez de la Fuente; Niños somos todos, de Sergi Cameron; ¿Puedes oírme?, de Pedro Ballesteros; La Mami, de Laura Herrero Garvin; Descubriendo a José Padilla, de Marta Figueras i Susana Guardiola; Pa’trás ni pa’tomar impulso, de Lupe Pérez García; My Mexican Bretzel, de Nuria Giménez Lorang; El caso Loveparade, de Dominik Wessely; The Mystery of the Pink Flamingo, de Javier Polo, i Camino incierto, de Pau García Pérez de Lara.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Arxivat A

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_