Dani de la Orden i la seva ‘Litus’ inauguren el Barcelona Film Festival
Jeremy Irons i Rupert Everett recolzen amb la seva presència la consolidació d’un certamen que compleix tres edicions
Dani de la Orden i actors protagonistes del seu Litus, com Miquel Fernández, Adrián Lastra i Belén Cuesta, van donar aquest dilluns el tret de sortida al Festival Internacional de Cine de Barcelona - Sant Jordi (BCN Film Fest) que se celebra fins al dimarts 30. En la seva tercera edició, el certamen busca consolidar-se com el festival de referència de la ciutat a partir d’una fórmula en la qual prevalen les preestrenes basades en llibres (aprofitant la seva coincidència amb Sant Jordi) i els seus autors i la recuperació de clàssics cinematogràfics de tota la vida, tal com explica la directora del certamen Conxita Casanovas: “És l’any de la consolidació. Esperem donar un salt important. Per això programem quasi 60 pel·lícules, gairebé el doble de les edicions anteriors. Tenim una secció oficial molt potent. Una forta dimensió internacional amb grans figures com Jeremy Irons que hi serà dissabte i Rupert Everett. I donant suport al talent de casa”, explica aquesta gran especialista del periodisme de cinema radiofònic que ha pres les regnes del festival aquesta edició, de la qual també és responsable de programació. I afegeix: “Anem descaradament a la recerca de públic. I per això els preus són de pel·lícula, de només 2,90 euros. No hi ha excusa per no anar al cinema aquests dies”.
Fins a la cloenda, dimarts que ve amb La balada de Buster Scruggs, dels germans Coen, es podran veure als cinemes Verdi de la capital 59 títols, 13 en la secció oficial i 5 fora de concurs, que s’estrenaran als cinemes de tot Espanya durant els propers mesos.
Irons vindrà a Barcelona per presentar el documental d’una hora i mitja Pintores y reyes del Prado, dirigit per Valeria Parisi. Per la seva banda, Everett presentarà el seu debut en la direcció: La importancia de llamarse Oscar Wilde, mentre que Mike Leigh, un altre director anglès, acompanyarà la projecció de La tragedia de Peterloo.
Entre els treballs espanyols, hi ha el nou títol d’Agustí Villaronga, Nacido rey, sobre el jove príncep Faisal de l’Aràbia Saudita; l’animació de Buñuel en el laberinto de las tortugas, de Salvador Simó; la comèdia Dulcinea, de David Hebrero, i La vida de Sara Amat, de la barcelonina Laura Jou. Entre les pel·lícules iberoamericanes destaca Soledad, de l’argentina Agustina Macri (filla del president de l’Argentina Mauricio Macri).
El festival disposa de diverses seccions, com “Imprescindibles”: una selecció de clàssics de cinema d’autor de tots els temps que ofereix una perspectiva de l’obra d’un director concret, en aquest cas de Charles Chaplin, Charlot, amb títols com El gran dictador i Candilejas, i de Buster Keaton, amb clàssics com El maquinista de la general i Siete ocasiones. A “Femení Plural” es podran veure una dotzena de títols realitzats per noves realitzadores italianes com Laura Luchetti, que presentarà la seva pel·lícula Fiore Gemello; Emita Frigato, escenògrafa de la pel·lícula Le Meraviglie; Ilaria Fraioli, muntadora de la pel·lícula Amori che non sanno stare al mondo”, entre d’altres, que també aniran a la ciutat.
El tercer cicle és “Art al cinema”, una selecció de documentals sobre grans pintors filmats en alta definició, que s’han realitzat amb la col·laboració dels millors museus i galeries del món. En aquesta secció s’inscriu el documental en el qual participa Irons sobre el Prado. També seran protagonistes Pablo Picasso, Leonardo de Vinci, Egon Schiele i Gustav Klimt.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.