Guardiola: “Si els meus caps em demanen que em tregui el llaç groc, haig d’acceptar-ho”
La Federació Anglesa va obrir la setmana passada un expedient al tècnic del Manchester City per mostrar un símbol polític als partits de la Premier League, la FA Cup i la Copa de la Lliga

Pep Guardiola, entrenador del Manchester City, va explicar dimecres que deixarà de fer servir el llaç groc si els dirigents del club líder de la Premier League l'hi demanen o si perjudica l'equip. "És més important el que passi amb l'equip que la meva opinió personal. Crec que no passarà, però si m'ho demanen [els dirigents del City], haig d'acceptar-ho. Ells són els caps", va assenyalar.
La Federació Anglesa (FA) va obrir la setmana passada un expedient a Guardiola per mostrar un símbol polític, ja que durant els partits de la Premier League, la FA Cup i la Copa de la Lliga duia un llaç groc en suport als dirigents catalans Jordi Sànchez, Jordi Cuixart, Joaquim Forn i Oriol Junqueras, a la presó preventiva per la seva implicació en el procés independentista.
El màxim organisme del futbol anglès va detallar divendres passat, a través d'una carta, que Guardiola havia exhibit un "missatge polític" en la seva vestimenta, "específicament un llaç groc", i li va atorgar un termini fins a les 18.00 GMT (19.00 CET) del dilluns 5 de març per respondre a aquest càrrec.
"La meva opinió personal no és una opinió política. Quan els homes i dones porten un llaç rosa és perquè donen suport a la lluita contra el càncer de mama. El mateix passa quan porto una insígnia contra el càncer de pròstata. La idea és la mateixa, encara que, per descomptat, no vull perjudicar l'equip", va reiterar.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
¿Por qué cae la confianza en la sanidad pública? Cinco datos que lo explican
Acusaciones de pucherazo, reproches entre candidatos y la confianza de Vox: así fue el último día de campaña en Extremadura
La reunión entre Sumar y PSOE evidencia las discrepancias (y no acerca posiciones)
¿Dónde viajar para descubrir destinos poco conocidos? Los corresponsales de EL PAÍS te dan las pistas
Lo más visto
- El Supremo condena a ‘Okdiario’ y a Eduardo Inda por intromisión en el honor de Iglesias al acusarle de cobrar de Venezuela
- Los pagos del Gobierno de Ayuso a Quirón engordan con facturas de hace una década y sin pagar desde tiempos de Cifuentes
- Más de 40 congresistas demócratas piden por carta a Trump que cese en sus “intentos de socavar la democracia en Brasil”
- La princesa Leonor realiza su primer vuelo en solitario como parte de su formación en el Ejército del Aire
- Última hora de la actualidad política, en directo | Gallardo: “Guardiola no quiso ir al debate ayer porque no podía hablar bien de lo que ha hecho a lo largo de estos dos años y medio”




























































