Bacardí inicia una vaga contra la deslocalització de la fàbrica a Itàlia
La plantilla protesta contra l'acomiadament de 82 empleats

Els treballadors de la planta de Bacardí a Mollet del Vallès han començat aquest dimarts una vaga indefinida per protestar contra la deslocalització de la producció a Itàlia. La multinacional ha iniciat un procés de reestructuració que, a Espanya, inclou el trasllat de la unitat productiva que té a la localitat vallesana des del 1968 i l'acomiadament dels 82 empleats que hi treballen. Tot i que la resta de serveis —logística, atenció al client, màrqueting, etc.—, que ocupen 260 persones més, es mantindran, segons la companyia.
El seguiment de l'aturada és del 100%, segons el sindicat UGT, ja que l’acaten fins i tot els treballadors que no estan afectats per l'expedient de regulació d'ocupació (ERO). Fonts del comitè d'empresa han explicat que aquest matí només han entrat a les instal·lacions alguns directius. El motiu és la por de la plantilla d’un "tancament en dues fases". Sospiten que la retirada de la producció restarà pes a la seu i que, d'aquí a uns anys, les seves funcions també es deslocalitzaran.
L'ERO es va presentar la setmana passada, però la firma encara no ha proposat indemnitzacions. Bacardí al·lega que "ha analitzat totes les alternatives", però que la fàbrica de Mollet del Vallès "ha descendit a un nivell especialment baix" i que, al tancament del 2015, produïa al 35% de la seva capacitat. El comitè d'empresa ha admès que el centre, on s'elabora rom Bacardí i Martini, produeix "un milió i mig de caixes menys que en la seva millor època", però ha defensat que la planta "no ha superat mai el 45% de la seva capacitat perquè sempre ha estat sobredimensionada".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Detenido por homicidio un exalcalde de Veracruz horas después de abandonar el cargo
Sergio Ramos lidera a un grupo de inversores para comprar el Sevilla
Jóvenes atrapados por las llamas en la fiesta de Año Nuevo en Crans-Montana: “Teníamos muchos amigos dentro de los que no hay noticias”
La Primitiva: comprobar sorteo del jueves 1 de enero
Lo más visto
- El vestido de Cristina Pedroche en las Campanadas 2025: un traje hecho con sus anteriores estilismos y en recuerdo a las personas con cáncer
- Campanadas 2025, de Pedroche a José Mota: baratas, escasas y recicladas
- Al menos 40 muertos por un incendio en el bar de una estación de esquí en Suiza
- Nuevas reglas de tráfico para 2026: los conductores que no señalicen con la baliza V16 serán multados
- Sandra Barneda: “Eso de las izquierdas y las derechas es arcaico, un pensamiento que solo sirve para marcar distancias”




























































