Exèrcit català? Preguntes a Santiago Vidal
Pepe Beunza i 10 membres del seminari Estat de Pau adverteixen de no caure en la “trampa del militarisme”
El passat 28 de novembre, al Telenotícies de TV3, Santiago Vidal, portaveu de l’equip que prepara un esborrany de futura Constitució catalana, ens explicava que per defensar-nos de l'amenaça gihadista hauríem de tenir un exèrcit català.
Els Estats Units, amb el millor i més car exèrcit del món, no va poder evitar l’atemptat de les Torres Bessones; Anglaterra, amb un exèrcit poderós, no va poder evitar l’atemptat al metro de Londres; Espanya, amb un exèrcit que ens costa massa, va tenir l’atemptat dels trens d’Atocha; França, amb tot el seu armament nuclear, ha patit a París un atemptat terrible. Tots havien atacat països islàmics. Deduir que necessitem un exèrcit català per estar segurs és, de totes les falses raons que podrien justificar-lo, la més patètica.
El fet que Santiago Vidal, persona reflexiva i sensata, hagi caigut a la trampa del militarisme o del pragmatisme polític, demostra el gran poder que el màrqueting del negoci de la guerra i les vendes d’armes tenen en la nostra societat.
Si volem defensar-nos del terrorisme, cal anar a les seves causes, veure quines són les seves fonts de finançament, seguir el circuit de la vendes d’armes, fer polítiques exteriors pacificadores i no guerreres, etcètera. La publicitat de les samarretes del Barça i del Reial Madrid hauria de fer-nos reflexionar.
Seguirem lluitant pel desarmament i la justícia social, que són els camins per assegurar la nostra supervivència.
Pepe Beunza, objector del 1971, i 10 membres del seminari Estat de Pau www.estatdepau.cat
Núria Breu, Joan Contijoch, Lluís Fenollosa, Santi Martí, Xavier Masllorens, Martí Olivella, Àlvar Roda, Lluís Sobrevia, Antoni Soler i Eduard Vinyamata
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.
Arxivat A
Últimas noticias
Se eleva a 10 el número de fallecidos al volcar un autobús en Veracruz
La Fiscalía de Ciudad de México confirma que el hombre asesinado en la Zona Rosa era El Panu, jefe de seguridad de Los Chapitos
Navitrans, una cena de navidad para personas LGBT+ en condición de calle y trabajadoras sexuales
Bolsonaro deja la cárcel para operarse de una hernia
Lo más visto
- Víctor Bermúdez, profesor de Filosofía: “Hemos perdido el control del proceso educativo, lo que damos en clase es en gran medida un simulacro”
- Zelenski confirma que cualquier pacto con Rusia deberá ser ratificado en referéndum
- La revalorización de las pensiones queda en el aire por la negativa de la derecha a apoyar otras medidas sociales
- Los ‘whatsapps’ de Mazón a Feijóo del día de la dana: “Un puto desastre va a ser esto presi”
- “Un jardín con casa, no una casa con jardín”: así es la premiada vivienda de 146 metros cuadrados que se camufla con la vegetación




























































