_
_
_
_
AGENDA

Política vs. periodisme

DESCLASSIFICATS

A partir del 12 de març

La Villarroel (22-24 euros)

Quin és el preu del silenci? Ocultar informació és faltar a la veritat? És el que es demana la prestigiosa periodista Sílvia Utgés (Emma Vilarasau), minuts abans d'enfrontar-se a un treball d'alt voltatge: entrevistar en directe el president del govern (Toni Sevilla), sobre qui pesen des de fa temps acusacions que l'impliquen en un delicte molt greu. Tant, que si finalment se'n descobreix la culpabilitat, el seu càrrec i la seva carrera política s'estavellaran sense remei. D'aquesta situació, que ben bé podria ser real, parteix Desclassificats, obra escrita i dirigida per Pere Riera, que es comença a representar dissabte a La Villarroel i s'estrena dilluns que ve.

Abel Folk, Emma Vilarassau i Toni Sevilla protagonitzen 'Desclassificats'

La "comèdia intel.ligent", com la defineix el novell autor, s'endinsa en els forats més foscos de les relacions entre el poder i els mitjans de comunicació. És un constant estira-i-arronsa que al teatre es veurà agreujat, a més, per la implicació de la vida privada dels protagonistes.

I és que la Sílvia ha tingut accés a documents confidencials que posen llum a l'assumpte. Però el dubte de fer-los públics o no l'assalta quan entra en joc un tercer personatge amb qui hi ha una tensió sexual. Es tracta del secretari de premsa del president (Abel Folk), algú que intentarà trobar el taló d'Aquil.les de la periodista i que és capaç de tot per amagar de l'opinió pública els errors passats del seu cap.

"És l'individu que tot home poderós té al costat, i lluita amb totes les seves forces i sense escrúpols per la governabilitat del país", explica Folk. L'actor es mostra encantat de treballar amb Vilarasau per segon cop aquesta temporada, ja que tots dos van coincidir fa pocs mesos al TNC en el repartiment d'Agost, l'aplaudit muntatge dirigit per Sergi Belbel.

Les circumstàncies, ara, però, són ben diferents: Folk confessa amb molt de misteri que s'ha inspirat per interpretar el paper en una reunió que va tenir fa temps amb un "senyor de pes d'un partit polític", la qual mai ha sortit a la llum. A l'obra, el seu personatge és qui remena les cireres de la trama, i l'encarregat principal de fer qüestionar els principis ètics i professionals de la Sílvia, del president, i d'ell mateix.

Riera, que també ha format part del projecte T6 del TNC, diu que va escriure l'obra com a treball final de carrera a l'Institut del Teatre fa 5 anys, i llavors ja somiava amb Vilarasau en el paper de periodista.

"A Desclassificats es demana fins a quin punt els errors del passat incapaciten a les persones per encarar el futur", afirma l'autor. No vol desvetllar si l'obra està basada en algun cas concret, tot i que confessa que posa a l'abast de l'espectador les claus per establir paral.lelismes. "A la vista del que passa, la realitat ha acabat per superar la ficció", afirma l'actriu del muntatge, en referència, per exemple, a les filtracions actuals de Wikileaks.

Alhora, l'obra posa de relleu que no hi ha res del tot bo o dolent, i que, de vegades, la veritat i la mentida estan separades per una paret molt fina. També en tots els àmbits de la vida. "Qui estigui lliure de pecat, que llanci la primera pedra", avisa Riera.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_