_
_
_
_
A VER | Luces
Columna
Artículos estrictamente de opinión que responden al estilo propio del autor. Estos textos de opinión han de basarse en datos verificados y ser respetuosos con las personas aunque se critiquen sus actos. Todas las columnas de opinión de personas ajenas a la Redacción de EL PAÍS llevarán, tras la última línea, un pie de autor —por conocido que éste sea— donde se indique el cargo, título, militancia política (en su caso) u ocupación principal, o la que esté o estuvo relacionada con el tema abordado

Intelectuais sen país

Os escritores e intelectuais en xeral son xente da vida pública, cumpren unha función nas sociedades libres, élles o máis natural. Iso é porque forman parte do establishment, forman parte dos poderes instituídos na sociedade, e ocorre desde o século XVIII nas sociedades europeas que se modernizaron.

A Galiza ten intelectuais desde sempre, desde Sarmiento existe esa ollada crítica sobre a sociedade, esa análise dos vicios e o atraso. Mais a nosa non é unha sociedade normalizada e os intelectuais que se crearon e crean dentro están condenados a unha vida absurda, e por tanto dun certo dramatismo: son intelectuais dunha nación que non existe. Foi cambiando o modo no que sobreviviron as xeracións intelectuais mais seguen sen ter un lugar e, así, unha función social clara.

Non hai lugar para os artistas, e a cultura galega segue encerrada nun gueto aparte

Otero Pedrayo, que viviu nunha situación histórica terríbel como foi a guerra e o Réxime, curiosamente encontrou un papel acorde coa súa natureza e tamén útil naquelas circunstancias. Otero conseguiu resistir dun xeito amábel e firme e encarnar o galeguismo para a sociedade, nos últimos anos chegou a ser unha figura pública indiscutida e sen romper nunca co galeguismo político do exilio. Tamén Cunqueiro cumpriu un papel.

Ramón Piñeiro foi un intelectual de vocación política, con todo concibiu un tipo de intelectual que probabelmente acabou encarnando Carlos Casares. A autonomía creou e reforzou as intitucións culturais, e Casares ocupou os lugares institucionais da cultura, na idea de que debían de estar ocupados por un galeguista que garantise a protección da lingua. A sociedade, mentres, seguía o seu curso histórico allea ás cavilacións dos intelectuais galeguistas.

E veu o Prestige e sacudiu a sociedade e revolveuno todo e veu Nunca máis, os artistas e intelectuais tiveron un momento de catarse e de acción. Rompeuse o entendemento entre as institucións culturais e o poder político. Pasou. Veu a Xunta bipartita..., para nada. A situación segue a ser historicamente a mesma, non hai un lugar na sociedade para os artistas e intelectuais. Non existe un espazo cívico galego e a cultura galega segue encerrada nun gueto aparte da sociedade, que continúa o seu devir histórico e celebra unha vez ao ano a liturxia de conmemorar aos intelectuais mortos. Este ano, Piñeiro.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_