Radio Galega reinventa o teatro radiofónico
Dende hai tres anos, Radio Galega vén realizando un esforzo para recuperar un xénero case perdido: o do teatro radiofónico. A canle pública creou en 2007 o premio Diario Cultural, no seo do programa do mesmo nome, para estimular a produción neste ámbito. O certame pretende facer da radio un soporte para a creación artística, cambiando a concepción deste xénero. "Non se trata de volver ás antigas radionovelas, senón de emitir representacións teatrais de calidade", explica Ana Romaní, directora do programa e membro do xurado. "Buscamos crear obras para a radio, non adaptar outros textos, e isto require utilizar un código específico", sinala. Os sons, a recreación de ambientes e as voces dos actores forman parte dun universo particular do que se deu en coñecer como "teatro do aire".
O mércores pasado celebrouse a terceira edición do certame, na que resultou gañadora a obra Peter Buckley, de Rubén Ruibal e César Candelas. A peza baséase na biografía do boxeador británico Peter Buckley, que sumou na súa carreira 256 derrotas e só 31 victorias. Foi a primeira experiencia neste ámbito de Ruibal, que obtivo o Premio Nacional de Teatro en 2007. Pero para el non supuxo unha dificultade engadida: "Pensamos que é máis complicado crear para radio pola escravitude da imaxe que existe na nosa sociedade, pero para min non é diferente a outros xéneros". Engade que o esforzo imaxinativo por parte da audiencia "é moito máis rico que cando hai imaxes".
Un xénero esquecido
En Galicia, igual que no resto de España, o teatro nas ondas converteuse nun fenómeno social durante os anos 60 e 70. Especialmente a radionovela, emitida en capítulos seriados. Aínda que nunca chegou a consolidarse unha produción propia, series nacionais como Ama Rosa ou Historias para no dormir seguíronse a diario en milleiros de fogares. Na década dos setenta producíronse varios intentos para crear radioteatro galego, da man dos dramaturgos Manolo Lourenzo e Lino Braxe, pero nunca chegaron a callar. Hoxe non queda apenas nada de todo aquilo. En Galicia só a radio pública adica un espazo ó teatro. Pero semella que os esforzos da Galega están a conseguir unha certa recuperación, a xulgar polas palabras de Ana Romaní: "Estamos moi satisfeitos coa acollida que están tendo as obras entre a audiencia; o público estase implicando na iniciativa".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.