Agenda
Cinema, festival samba fusió, teatre...
Lean, Lang i Haggis. Darrerament gairebé tothom parla del director i guionista Paul Haggis (Canadà, 1953) a la indústria cinematogràfica nord-americana. És un escriptor amb ofici, bregat en nombroses sèries televisives (va ser escenògraf a The Love Boat, The Tracy Ullman Show i L.A. Law). I recentment, a més, ha aconseguit èxits de taquilla amb tres guions per a Clint Eastwood i gràcies a les últimes entregues de James Bond: Casino Royale i Quantum of Solace (aquesta encara en fase de rodatge). Els espectadors esperaven amb curiositat el seu salt a la direcció, el 2004 amb Crash, i va valer la pena: va guanyar l'Oscar al millor film de l'any en què Brokeback Mountain era la favorita.
La pel·lícula es pot veure aquests dies a la Filmoteca de Catalunya, que ha programat una selecció de títols de Haggis. La cinta és un relat de diverses històries que s'entrecreuen a Los Angeles, que veiem marcada pels problemes ètnics i racials. El cicle també inclou In the valley of Elah, Million Dollar Baby i Casino Royale, aquestes dues últimes amb el guió de Haggis. Aquells que s'apropin a la Filmoteca abans de la pausa estiuenca de l'agost, quan roman tancada, podran veure títols de Fritz Lang com Rancho Notorious (foto), i el documental David Lean: una vida de pel·lícula. A la Filmoteca de Catalunya (av. de Sarrià, 33), fins al 31 de juliol. -F. ROBLES.
B-ESTIVAL
Samba i 'hip-hop'. El Bestival tanca la seva tercera edició dimarts amb l'actuació de Marcelo D2 (foto) i Dj Dolores. Els programadors dels concerts diuen que el Brasil és molt més que samba i bossanova musicalment parlant. Per demostrar-ho han portat dos mestres del hip-hop que fusionen les arrels del gènere amb les sonoritats autòctones. B-estival. Dimarts a les 21 hores a l'Espacio Movistar (c/ Pascual i Vila, s/n). -F. R.
FESTIVAL SHAKESPEARE
Comediants i clàssics. La Companyia Dei Furbi inaugura aquest any el Festival Shakespeare (28 de juliol) amb el muntatge Homes de Shakespeare (fotografia), dirigit per Gemma Beltran. És una mena de teatre de l'absurd on tres personatges inventen situacions còmiques pròpies dels clowns a partir dels textos de l'autor anglès. En aquesta edició 2008, Mataró s'ha sumat a Santa Susanna com a organitzadora de la mostra per impulsar la trobada, que aquest estiu oferirà tres espectacles internacionals, cinc estrenes, cursos i tallers. Santa Susanna i Mataró, entre el 28 de juliol i el 3 d'agost (festivalshakespeare.com). -F. R.
UNA VIDA A LA SEAT
La factoria del 600. La Seat va ser un dels motors de l'economia espanyola a partir de la dècada de 1960 i va posar el país sobre rodes amb el ja mític 600. El repàs a la vida quotidiana de la fàbrica a Catalunya dóna per a molt. Ara podem veure una versió abreujada gràcies a les 40 fotografies del fons personal dels Prieto-Rius, que van tenir en la Seat el seu lloc de treball i la seva llar entre els anys cinquanta i finals dels setanta. Les imatges mostren com eren les famílies de treballadors, les hores de lleure, els equipaments de la companyia i les successives ampliacions, les visites de Franco i les primeres vagues. Una vida a la Seat, a la biblioteca Francesc Candel (c/ Amnistia Internacional, 10) fins al 31 de juliol. -F. R.
SALA MONTJUÏC
Cinema a la fresca. La Sala Montjuïc converteix cada estiu la fossa del castell que corona la muntanya en un escenari ben pacífic: un cinema nocturn (amb concert de jazz previ a la projecció) que permet als assistents organitzar picnics sobre l'herba durant la pel·lícula. Enguany li queden quatre sessions: Pat Garrett y Billy the Kid, de Sam Peckinpah (demà), El laberinto del fauno (dilluns), de Guillermo del Toro, El regreso (dimecres), d'A. Zvyagintsev, i la clausura, per determinar. Castell de Montjuïc, a partir de les 20.30 (salamontjuic.com) . -F. R.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.