_
_
_
_
Reportaje:DO TRINQUE | LUCES

Clásicos en recuperación

O rescate do teatro de Cunqueiro ou as publicacións arredor da poeta María Mariño centran as novidades literarias de abril

A produción dramática de Álvaro Cunqueiro vén de ser recollida nun só volume pola Editorial Galaxia. A primeira edición completa dos textos teatrais en galego do autor de Herba aquí ou acolá aparece na Biblioteca Álvaro Cunqueiro presentada como unha ampliación de Don Hamlet e tres pezas máis, de 1974. As dúas escenas de A dama que engañada por un demo elegante quixo mercarlle ó vento a perdiz que falaba, que se publicara xunta Si o vello Sinbad volvese ás illas en 1961, Rúa 26 (Diálogo limiar), de 1932, e Xan, o bo conspirador, escrita en 1933 pero inédita até 1978, son os traballos que contén o libro de Galaxia.

O teatro de Cunqueiro válese dos recursos habituais nos títulos canónicos da súa narrativa. O desbordamento da fantasía, o estabelecemento de pontes entre tradicións culturais, a non convencionalidade formal ou o cruzamento do mito e do imaxinado caracterizan as páxinas de Don Hamlet e outras pezas. Teatro galego completo (1932-1968).

Galaxia pon na rúa, asemade, a terceira novela de Inma López Silva. Titulada New York, New York, a obra mestura realidade e fición e constrúese con arquitectura de diario que transcorre nas rúas de Nova York. Os textos apareceran antes publicados no blog de López Silva. A editora viguesa tamén comeza a publicación de obras dedicadas a María Mariño, lembrada no Día das Letras Galegas deste ano, cunha Antoloxía poética elaborada por Patricia Arias Chachero, e coa polémica Biografía de María Mariño, do éscritor noiés Xerardo Agrafoxo.

Precisamente a enigmática figura da poeta María Mariño adquire unha miga máis de luz coa edición de Más allá del tiempo, o seu libro inédito escrito en castelán e concluído en 1965, que xunta verso e prosa, e que se atopaba en poder do xornalista lucense Juan Soto, onde o depositara Ánxel Fole. Publicado por Alvarellos Editora, para a autora do estudo limiar, a profesora Helena González, Más allá del tiempo recompón "o puzzle incompleto da obra e a biografía de María Mariño". A lírica tensa e escordada de Mariño confírmase en castelán e revela, segundo a ousada aposta de Helena González, "referencias, pegadas e emocións que axudan a reconstruír a súa vida".

A achega de Edicións Xerais de Galicia á conmemoración da obra de María Mariño sae ás librarías da man de Carmen Blanco. María Mariño. Vida e obra actualiza e amplía os traballos da profesora lucense sobre a poeta noiesa. Blanco foi, coa poeta e xornalista Ana Romaní, unha das pioneiras na lectura feminista da autora de Palabra no tempo e Verba que comenza. Xerais xa botara, en 1994, a Obra Completa de Mariño, reeditada hai uns meses co gallo da celebración.

A colección As Literatas, da mesma editora, reaparece coa tradución de dúas novelas de escritoras centrais do século XX. A voda, da estadounidense Carson McCullers, e Ancho mar de argazo, da dominicana Jean Rhys, enfocan as relacións de dominación en sociedades tan distantes como a norteamericana ou a xamaicana. A primeira novela do cineasta coruñés Héctor Carré, Diario dun impostor, móvese entre a intriga e o humor e distribúese co selo de Xerais. Agustín Fernández Paz, na mesma editorial, publica a 20ª edición, corrixida e ampliada, da novela Cartas de inverno, do que leva vendidos máis de 65.000 exemplares.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

A editora Amastra-N-Gallar constitúe un dos proxectos máis singulares do campo literario galego. Herdeira do selo Noitarenga, que dera luz a libros como Letras vencidas, de Manuel Outeiriño; Aquí, da alemá Hilde Domin; ou Poesía fea, de Lupe Gómez, e radicada na vila de Lalín, detrás de Amastra-N-Gallar atópase o filósofo e poeta Emilio Araúxo. Na actualidade, a editorial Amastra-N-Gallar desenvolve unha serie de opúsculos de poetas de todo o mundo sobre a imaxe dun peliqueiro ou felo.

O propio Araúxo vén de editar ACT IVIDA DESC ULTURAIS, un libro no que se enfronta á desaparición do mundo labrego a partir dunha cociña fotografada durante 20 anos. Un inventario de sombras e louza fendida, de cinza e ruína en rigoroso branco e negro.

Unha das maiores peculiaridades do labor de Amastra-N-Gallar, que publica trimestralmente unha revista arredor do acto poético e con contribucións internacionais e baixo o mesmo nome, reside na gratuidade do material. Amastra-N-Gallar ofrece, sempre, edicións non venais e distribuídas a man que se poden atopar en numerosas librarías de todo o país.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_