_
_
_
_

“Nóvoa sempre tivo a ambición de chegar a ser un gran artista”

O artista pontevedrés presentou as obras realizadas nestes anos en diversas exposicións celebradas na galería SCQ de Santiago

O galerista Adolfo Sobrino diante dunha obra de Nóvoa
O galerista Adolfo Sobrino diante dunha obra de NóvoaANXO IGLESIAS

Adolfo Sobrino foi o galerista en Galicia de Leopoldo Nóvoa durante os últimos 15 anos da súa vida. O artista pontevedrés presentou as obras realizadas nestes anos en diversas exposicións celebradas na galería SCQ de Santiago. “Era un home cunha vitalidade enorme e facía plans de futuro con moita antelación. Cando abriamos unha exposición súa xa me estaba falando sobre a que iamos facer dous ou tres anos despois”, indica Sobrino, quen salienta que unha das cousas que caracterizaron a súa traxectoria foi o desexo de se converter nun artista dunha gran relevancia.

“Iso levouno a tomar decisións complicadas como trasladarse dende Sudamérica, onde tiña unha vida moi cómoda e xa era un pintor ben recoñecido, ata París, onde era un descoñecido, para progresar no seu desexo de atopar novos camiños coma artista. Pasou por moitos sacrificios para asentarse en París e mesmo o Goberno francés concedeulle unha vivenda póla súa condición de artista, na que viviu ata os últimos días”, engade o galerista compostelán.

Malia que gran parte da vida de Nóvoa transcorreu fóra de Galicia, Sobrino destaca que o artista pontevedrés tiña un gran cariño pola súa terra e puido reencontrarse con ela na etapa final da súa vida, na que viviu entre París e Armenteira. “Nóvoa sentía amor por Galicia e nos últimos anos, cando xa viu que lle quedaba pouco tempo de vida, gustaríalle ter quedado aquí máis tempo”, indica o galerista, que falaba con frecuencia con Nóvoa e puído facelo por última vez hai poucos meses, con ocasión do aniversario do artista.

Unha das cousas que caracterizaban ao artista pontevedrés era a súa capacidade para adaptarse ao lugar no que se atopaba e entenderse con xente de xeracións diferentes. Isto ocorreu, por exemplo, cando se relacionou cos artistas de Atlántica que revolucionaron a arte galega na metade da década dos oitenta. “Os artistas de Atlántica teñen uns 30 anos e el cáseque 70, pero os mozos ven nel a alguén cunha traxectoria moi respectable. El non dubida en poñerse á fronte e axudar na organización de exposicións. En certa forma os artistas de Atlántica fan o mesmo que el fixera moitos anos atrás: dar un paso para avanzar na modernización da arte galega”, explica Sobrino.

De feito, ao xuízo deste galerista, Nóvoa é, en realidade, o primeiro artista contemporáneo galego xa que soubo desfacerse do legado costumista que caracterizaba a pintura galega para converterse nun creador cunha apostar persoal por unha abstracción cargada de poesía que o levou a deixar unha obra que vista hoxe deixa claro que Nóvoa é un artista plenamente vixente e cunha linguaxe artística totalmente integrada nas correntes contemporáneas. “Moitos artistas galegos o consideran hoxe unha referencia fundamental no seu traballo”, engade o galerista. Aínda que a súa obra máis visible son os murais que fixo ás dúas beiras do Atlántico, para Sobrino o mellor da súa produción atópase na pintura. “No terreo persoal era un gran relacións públicas e cando falabas con el conseguía meterte no seu mundo. Sempre foi moi traballador e sabía adaptarse moi ben ao lugar no que vivía. En Francia, por exemplo era un francés máis”, indica Sobrino, quen considera a Nóvoa como unha das figuras fundamentais da cultura galega de finais do século XX, e salienta o apoio que o pintor sempre atopou na figura da súa muller, Susana.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
Suscríbete

Regístrate gratis para seguir leyendo

Si tienes cuenta en EL PAÍS, puedes utilizarla para identificarte
_

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_