D’alumna de ‘Merlí’ a fer microteatre amb el seu pare
Candela Antón, la Berta de la popular sèrie, munta un espectacle amb el seu pare
No és habitual que un actor pugi a l’escenari amb el seu pare, tot i que n’hi ha hagut casos notables, com el de Vittorio Gassman i el seu fill Alessandro o, recentment, el de David Batignani i el seu progenitor Mario, que van representar un espectacle a La Seca – Espai Brossa, Assolutamente solo, en el qual es feien passar per un sol individu que envellia inexplicablement.
Ara, l'actriu Candela Antón (Barcelona, 1994), molt coneguda pel seu paper de Berta en la popular sèrie televisiva Merlí, interpreta un espectacle mà a mà amb el seu pare, Carlos Antón. El muntatge, que pot veure's aquest diumenge i dimecres en diverses sessions a Casa Gràcia de Barcelona (passeig de Gràcia, 116), es titula ¿Quién conoce a Anaïs Antón? i juga amb el tema de la hipnosi i la seva capacitat per extreure continguts inesperats del subconscient.
“És microteatre, una obra curta que representem en un lloc que no és un espai teatral convencional, en una habitació d'hotel, sense quarta paret”, explica la jove actriu. La representació, per 15 espectadors, dura mitja hora, i se n'ofereixen quatre sessions seguides. “La història tracta d'un hipnotitzador, interpretat pel meu pare, que hipnotitza una jove, un acte que acaba posant en joc les conviccions d'ella. El tema és com podem ser portadors en l'inconscient d'una cosa que ignorem, una cosa que desconeixem però que en realitat ens configura”. En la història, l'hipnotitzador i la noia, interpretada per Candela Antón, no tenen relació de parentiu.
I com li va a l'actriu actuar amb el seu pare? “Està bé, és bastant graciós. Ell s'ha après el paper a la perfecció i l’interpreta amb molta intensitat, tot i que no és un professional del teatre. En Carlos no és actor i això cal tenir-ho en compte. Fer una cosa junts li ha servit per conèixer des de dins la meva feina i veure com és aquesta part de la meva vida”.
Carlos Antón encarna un hipnotitzador misteriós i atractiu (bastant com és ell en realitat) que extreu de la part més fosca de la jove que interpreta la seva filla inesperats continguts relacionats amb la por, la tristesa, la repressió, la família, el sexe, l'amor, la libido, l'orgull, la vanitat, la inseguretat, l'odi, el plaer o l'esperança. “Un intens viatge a les entranyes de la psique humana”, resumeix Candela, que recalca que el personatge de l’Anaïs, “no té res a veure amb mi”. Encara que s’ho pensa millor i afegeix: “Vaja, espero que no, ja es veurà per què”.
L'actriu no vol revelar els tombs inesperats de la trama. L'autoria de la peça és de Daniel Tollesson, format a l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), i que és la parella de la Candela. “Sí”, riu, “tot queda en família, una mica cosa nostra, oi? En Daniel és un apassionat del teatre”.
Pel que fa als seus projectes, l'actriu explica que a l'abril començarà a rodar la nova temporada de Merlí, “la tercera i l’última“. "Fins a l’agost estaré amb això, després al setembre tinc una websèrie i després intentarem de moure pel teatre de Barcelona una altra obra d’en Daniel, Félix el infeliz”. Caldrà veure si hi ha un paper per al seu pare.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.