13 moments terroríficament bons
El 49è Festival de Sitges ofereix una heterogènia oferta fantàstica de films i actes
El Festival de Sitges obre demà la seva 49a edició amb una àmplia oferta de 170 pel·lícules, 30 competint en la secció oficial, a més d’una infinitat d’actes. Entre tots aquests films i moments, se n’han de veure i seguir 13 (nombre terrorífic) que són imprescindibles.
- Star Trek. Avui les fanfàrries de les hordes de fans de Star Wars gairebé ofeguen les veus dels aficionats de Star Trek. Però les aventures de la tripulació de l’USS Enterprise van ser el primer gran fenomen de fanatisme audiovisual. Els trekkies van lluitar per mantenir viva la flama de la sèrie de Gene Roddenberry quan va ser cancel·lada. Ho van aconseguir, i avui mantenen una puresa envejable</CF>. El certamen els dedica el cartell, diverses projeccions, una desfilada trekkie i fins per la costa catalana passarà Walter Koening, el Pavel Chekov original.
- Realitat virtual. A l’exterior de l’auditori arrenca la Samsung Sitges Cocoon, una proposta en la qual cada usuari disposarà d’una butaca on submergir-se en el que es projecti a la sala. Seran vuit curtmetratges que faran viatjar el públic, en realitat virtual, fins a un manicomi macabre, una casa encantada, una gàbia plena de zombis i l’espai. És la primera experiència a Espanya en un festival del que podria ser el futur del cinema.
- Melanie: ‘La chica con todos los regalos’. Si l’any passat va ser Arnold Schwarzenegger qui es va ficar en un rebombori de zombis i nens, aquest any li toca a Glenn Close protagonitzar aquesta distopia amb una nena mig humana mig infectada.
- Max von Sydow. L’actor suec, que segueix treballant sense descans als seus 87 anys, podria rebre qualsevol premi en qualsevol festival. No és que ell treballi en el cinema, és que ell és cinema: que ningú oblidi que Von Sydow era qui jugava a escacs amb la mort en El setè segell. El Festival de Sitges l’homenatjarà pels seus papers en pel·lícules fantàstiques i de terror com L’exorcista, Star Wars, Intacte, Insomni, Judge Dredd, La tenda, Minority report o en sèries com Joc de trons.
- Comanxes. Un western? Un thriller? A Canes, l’escocès David Mackenzie, el realitzador de Convicte (Starred up), va sorprendre amb la història d’aquests dos germans (Chris Pine i Ben Foster) que atraquen només sucursals d’un mateix banc, i que són perseguits per un Texas Ranger a punt de jubilar-se, Jeff Bridges. A sobre, la música de Hell or High Water (el títol original) és de Nick Cave i Warren Ellis.
- Bruce Campbell i Dolph Lundgren Dos actors que ens van fer passar bons temps en el passat. L’un, a l’ombra de Sam Raimi. L’altre, sota els guants de Rocky. Tots dos arribaran a Sitges a rebre sengles i merescuts premis. Per a amants dels vuitanta.
- ‘Colossal’. La pel·lícula de Nacho Vigalondo acaba de guanyar el premi al millor film de la principal secció del Fantastic Fest d’Austin. Anne Hathaway fa un pas més enllà al poder femení en la ciència ficció, seguint la línia marcada per Sigourney Weaver a Alien, en una història escrita per Vigalondo, que augmenta la seva carrera en la seva línia de “masculinitat tòxica”.
- Terele Pavez. Perquè és la que fa més por. Perquè és una enorme actriu. Ella es mereix el premi que rebrà del festival.
- Cru. A Toronto la van fer grossa amb aquesta pel·lícula: que si van treure gent marejada i vomitant de la sala, que si ambulàncies a les portes dels cinemes. A Canes havia guanyat prèviament un dels premis de la crítica. Tot, per la història d’una adolescent que descobreix la seva naturalesa caníbal.
- ‘The limehouse Golem’. Joan Carles Medina va dirigir l’excepcional Insensibles el 2012 i ha trigat quatre anys a estrenar altra vegada. Ara ha rodat en anglès l’adaptació de la novel·la de Peter Ackroyd, que narra la història de la mítica criatura.
- ‘Blair witch’. Aquell mite del cinema barat de finals del segle XX, que va reimpulsar el gènere de “pel·lícules fetes amb metratge trobat”, torna amb un reboot. Dirigeix Adam Wingard, el realitzador de Tu ets el següent i The next.
- ‘The age of shadows’. El sud-coreà Kim Jee-woo (Vaig trobar el diable i Dues germanes) aprofundeix en l’ocupació japonesa de Corea amb un thriller d’espies de finals dels anys vint. Possible sorpresa del certamen.
- ‘Midnight special’. Jeff Nichols estrena aquest any dues pel·lícules, perquè els efectes digitals han allargat la postproducció d’aquesta nova incursió del director a la ciència-ficció... fins que ha coincidit amb Loving, amb la qual s’acosta als Oscars. No per això cal oblidar-se de aquesta nova reflexió del director sobre les relacions paternofilials.
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.