_
_
_
_
A VER | Luces
Columna
Artículos estrictamente de opinión que responden al estilo propio del autor. Estos textos de opinión han de basarse en datos verificados y ser respetuosos con las personas aunque se critiquen sus actos. Todas las columnas de opinión de personas ajenas a la Redacción de EL PAÍS llevarán, tras la última línea, un pie de autor —por conocido que éste sea— donde se indique el cargo, título, militancia política (en su caso) u ocupación principal, o la que esté o estuvo relacionada con el tema abordado

Sobre Cans

Non vou facer xogo ningún co nome da aldea de Cans, no concello do Porriño. Non é por falta de ganas, é que a cousa ten pouco enxeño e non se pode contar todo o que a un lle veña á cabeza. Tampouco por medo a lle faltar ao respecto aos veciños da parroquia, pois, polo contrario, demostran moito sentido do humor e capacidade de rir deles propios. E non vou tampouco repetir aquí a pataqueirada esa de que o humor é de xente intelixente e de que os galegos temos moito sentido do humor e iso demostra que somos moi listos e etcétera.

Á xente de Cans tratámola a parte, pois si que confirma esa correspondencia entre sentido do humor e intelixencia. Sendo capaces de estabelecer ese xogo irónico entre o nome da súa aldea e o da cidade francesa de Cannes, crearon aquí algo moi vivo e que reforza enormemente a vitalidade do lugar. En correspondencia co tamaño de Cans e de Cannes, no canto dun festival de longametraxes como o italiano organizaron un de curtametraxes. Está ben.

Como está ben, é intelixente asumir sen vergoña e con dignidade a condición humilde do lugar, un lugar pequeno e con cultura de traballo, que non pode competir co porto turístico da Costa Azul. Cans é o contrario, e como tal se mostra e como tal nos obriga aos demais a aceptalo. E por iso inventou o seu propio folclore de festival: non hai haigas nin Rolls nin champán, hai chimpín para facer o desfile das estrelas. É un certame forzosamente simpático. O que ten ser pobre é que un non ten por que andar co fociño levantado e pode ser humilde, rir e ser libre na expresión. Aínda que a caravana de pequenos tractores adornados con xestas e ese Torreiro das Estrelas, á maneira do paseo da fama do Hollywood é máis que folclore, está a ser ritual. Un ritual inseparábel do sorriso e que ten sentido e dá sentido ao evento.

A imaxinación aplicada ao que sería un de tantos certames municipais de curtametraxes foi un éxito da comunicación, imaxinación e falta de complexos. Supoño que esas dúas cousas unidas é o que chamamos intelixencia. E alá habemos ir e será con curiosidade pois do cinema sempre seguiremos a agardar sorpresas, que nos faga abrir os ollos ou entreabrir a boca: un chisquiño de asombro.

E será con agrado, pois nos últimos anos deuse un cambio profundo na cultura galega. Fronte á cultura instituída, xerárquica e de voz impostada e que se articula fundamentalmente desde a literatura, foron aparecendo novas xeracións artísticas que se expresan principalmente fóra dese enxido. Para saber o que é hoxe a cultura galega hai que ollar con atención sobre todo á ilustración e a todo o que ocorre nos escenarios, na escena teatral, na música, na danza. E no cinema, que o agrupa todo.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_