_
_
_
_
Luces

Os barcos de papel

Ardentía é a revista anual de estudosos da federación. Dirixida por Luís Rei e con Sole Rei como axudante, no encontro de Muros presentan o número cinco. "Queremos ser o instrumento dos que investigan no patrimonio marítimo", resume o seu director, "sermos unha ferramenta útil". Asesorada por un consello de redacción no que se inscriben o propio Fernández Rei, Dionisio Pereira, Lola Varela, o escritor Emilio Ínsua e Ivone Baptista, Ardentía bota 1.500 exemplares de case un cento de páxinas cada un nos que recollen o traballo máis documental dos militantes marítimos. "Cando comezamos cos encontros, elaborabamos un libriño para a ocasión e iso derivou na revista". A publicación, que conta subscriptores por toda a Península e no norte de Portugal -a federación inclúe a "Galaecia Sur"-, centra o número acabado de saír do prelo no mar da vila de Muros.

"A estrutura repítese dun número a outro e inclúe unha sección de eventos e outra de recensións libros", explica Luís Rei. O relato da Motora dos Canedos cobre o apartado dos barcos pantasma. A historia de vida, na que unha muller ou un home trazan a súa relación co mar, corresponde ao derradeiro arpoeiro de baleas. A sección de naufraxios non dá conta, desta volta, de vítimas, pero narra o afundimento de galeóns (buques para transporte de mercadorías na ría) que navegaban de Arousa a Muros pescar na sardiña. Dionisio Pereira explica os "pailebotes no comercio de cabotaxe" acompañado de fotografías, anos 30, de Cancelo, e Lois Ladra comenta as artes de pesca fluviais. A última novela de Luís Rei Núñez, ambientada no Muros de posguerra, ten o seu espazo da man de Emilio Insua. "Somos o maior encontro de embarcacións do Estado", oufánase Rei, e desafía con sorna: "Non temos tanta xente como Ortigueira pero estamos aí".

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_