_
_
_
_
_
Reportaje:Luces

Pendentes dun fío

Grupos de Europa, África y América, no certame de monicreques de Redondela

A décima edición do Festival de Títeres de Redondela xa está en marcha desque o pasado luns deron comezo as representacións para escolares. Desde mediados de semana, ademais, botou a andar a programación de sala no Auditorio Multiusos da vila, que discorrerá en paralelo ás funcións de rúa que espertan o interese do grande público durante a fin de semana. Arestora, os organizadores do evento, a Asociación Xente Titiriteira e o Concello de Redondela, engraxan motores para unha fin de semana que se prevé concorrida e que pretende encher o centro urbano redondelán de bonecos e de actores. Tamén de público, e moito. Os 8.000 residentes no núcleo poboacional multiplícanse exponencialmente. Se o ano pasado os espectadores superaron os 25.000, nesta edición, os organizadores agardan contabilizar 30.000. "Este ano vai ser difícil contar á xente", recoñece Miguel Borines, actor e membro da Asociación Xente Titiriteira.

O cartel cita en Redondela una vintena de compañías chegadas de Benin, Brasil, Arxentina, Eslovenia, Francia, Italia e España que amosan un catálogo completo das posibilidades escénicas destas técnicas de manipulación de figuras nas que, de partida, hai mestura de artes plásticas e arte dramática. A diversidade é o factor predominante: de materiais, de artefactos mecánicos, de xeitos artesáns e, por suposto, de historias. Unha das presencias máis agardadas é a da compañía africana Dittoutt, de Benin, que fará súa a Praza da Alfóndiga o sábado e o domingo pola tarde. No espectáculo O circo africano, baseado nas marionetas de fíos, compoñen os bonecos con cabazas, espigas e tecidos e, contan, ademais, con música de percusión interpretada en directo, xa que o ritmo é imprescindíbel nas súas narracións. Neste caso, a fábula indaga nas orixes da danza, que, segundo a tradición africana, naceu a imitación dos movementos dos animais.

Facendo tamén funambulismo económico, a organización segue mantendo como máxima os prezos populares e a gratuidade da maioría das funcións de rúa. Borines cifra en 87.000 o orzamento "teórico" do certame, aínda pendente de que se resolvan as axudas do Ministerio de Cultura e de que a Xunta e a Deputación Provincial concedan as súas (18.000 e 1.500 euros, respectivamente). "Na profesión teatral e audiovisual estamos uns mirando a cara dos outros, e moita xente mesmo ten medo a quedar, eles e as súas familias, un ano en branco", asevera o actor, quen recorda con satisfación que nos dez anos de vida do festival nunca subiron os prezos. "Se somos faro para alumear o pouco que hai neste eido, temos que seguir sendo un festival moi popular".

A única función de pago na rúa será o circo de pulgas dos franceses Compagnie Petits Miracles, que estará instalado nunha barraca na Alameda durante toda a fin de semana. Por segunda vez a agrupación gala visita o festival, desta volta cun entretemento fantasioso co que realizan xiras por todo o mundo. "Les puces savantes é un traballo moi áxil que combina varias tradicións, como o burlesco", adianta Borines. "A este festival cómpre vir coas convencións en suspenso para entrar no xogo, é difícil non deixarse engaiolar pola ilusión desta fórmula teatral".

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
Suscríbete

Regístrate gratis para seguir leyendo

Si tienes cuenta en EL PAÍS, puedes utilizarla para identificarte
_

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_