Soñando co planeta dos simios
Triángulo de Amor Bizarro, Igloo, Colectivo Oruga e Phantom Keys estrean traballos, mentres se prepara a 'Gallaecian Metal Compilation'
"Soñamos cun futuro coma o d? O planeta dos simios. O pop para nós é o último folk", comentan os coruñeses de Triángulo de Amor Bizarro. Non semellan atordoados pola crítica -Última esperanza branca do pop nacional, O mellor debú desde Los Planetas-, e o 19 deste mes sairá o seu disco homónimo en Mushroom Pillow.
O groso das novidades musicais galegas deste mes de febreiro compite coas do resto do mundo desde myspace.com. Aquí habería que dicir que a maioría son música moderna no sentido que lle atribúen ao retrouso os membros do Triángulo. Hai ben anos que a música de New Order -por poñer o exemplo da canción coa que se identifican os coruñeses- se podería considerar música de raíz. Así, autoeditados ou promocionados en vinilo vintage, en galego, castelán ou inglés, os grupos galegos compiten con calquera, sequera desde a Rede. Por poñer unha chata transversal, igual a indietrónica galega perde peso con tan poucos exemplos dese pop narrativo que tan ben se dá en Cataluña -en galego ou en castelán-, pero ese é outro caso.
O día 12, Ernie Producciones saca Una luz de estío glacial, o esperado segundo disco de electrónica e guitarras de Igloo, banda na que forman antigos membros de Deluxe. Precisamente a finais de febreiro, Xoel López prevé lanzar Colillas en el suelo, o primeiro single do seu segundo disco en castelán. Á espera de que os lucenses Holy Water se metan a gravar temas do seu terceiro disco, e sen saírmos de Lugo, Dr. Think (Álvaro Pardo) e Mr. Rolling (Miguel Rulos), xuntos en Telémaco, veñen de incorporar ao seu proxecto aos artistas visuais D-Random, do coelctivo Usmiko. Agora mesmo cociñan o seu segundo proxecto despois do celebrado Outótono (Aire). E tamén é posible que Falcatruada lance a finais de mes a Gallaecian Metal Compilation, un magnífico batoallo con 26 das mellores bandas do metal galego.
Desde outra xeira, a viguesa Nalda comezará a gravar a súa segunda maqueta como posible primeira referencia do selo indie sevillano Bubbletone, atraído polo seu pop intimista con moitas chiscadelas a Belle&Sebastian. Máis alá das músicas anglosaxonas, e por entre elas, cómpre citar as novas que prepara A Regueifa Plataforma para este mes. De entrada, reedítase O verme homicida, a primeira maqueta dos Skornabois, e unha compilatoria dos santiagueses Dirty Barriguitas. Desde A Regueifa tamén se poderá acceder aos temas de Ed Wood e a invasión dos paraugas asasinos, a primeira maqueta dos composteláns Ataque Escampe, rock en galego de raíz norteamericana. Unha reciclaxe de "músicas malditas [inclúen aquí a Jonathan Richmann ou Violent Femmes]" contra a situación do rock cantado en galego, que -destacan- "segue sendo marxinal". Os ponteareáns de Colectivo Oruga presentan o 12 de febreiro n?A Regueifa o seu primeiro cedé, Ricos modernos, unha mestura de electrónica e grunge clásico que aínda se debullará noutros soportes.
Por suposto, aínda hai representación para o elegante ruído analóxico do rock de garaxe: o selo coruñés El Beasto presenta o luns o primeiro single, en vinilo de 7", dos grovenses The Phantom Keys. Unha revisión persoal do garaxe que xa chegou ás tribunas estatais deste estilo.
Seguindo coas músicas modernas, e tras a aparición do último disco de Milladoiro, as principais novas do folk galego exceden febreiro, anque desde Ouvirmos e PAI anuncian "novas importantes". O disco de Uxía está en preproducción. O primeiro de Rosa Cedrón semella máis inminente. Berrogüetto ocupará o último número de Cartafolk, a revista de Óscar Losada.
Canto ao jazz, o 24 comeza Jazz no Principal, o ciclo que organizan en Pontevedra os músicos do Seminario Permanente. O último disco dun dos seus creadores, Abe Rábade (Playing on light), vén de ser riscado en Cuadernos del Jazz como mellor disco do jazz español en 2006. Máis adiante, o 3 de marzo, Alberto Conde levará o seu Andaina ao Teatro Caixanova de Vigo. O fito servirá, segundo Conde, "para constatar a presenza do jazz galego no World jazz e nos grandes escenarios".
Tu suscripción se está usando en otro dispositivo
¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?
Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.
FlechaTu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.
Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.
En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.
Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.