_
_
_
_

Manuel Guede retorna á dirección do Centro Dramático

Cultura a recupera ao xestor do teatro público durante os mandatos de Fraga

O novo director do Centro Dramático Galego, Manuel Guede (esquerda), xunto ao conselleiro de Educación, Jesús Vázquez
O novo director do Centro Dramático Galego, Manuel Guede (esquerda), xunto ao conselleiro de Educación, Jesús Vázquez

“Teño a sensación de vir de novo, non de regresar. Este non é o Centro Dramático Galego (CDG) que eu deixei”. En efecto, entre estas palabras e o momento en que Manuel Guede abandonou a dirección do teatro público, coincidindo coa chegada do bipartito á Xunta, median sete anos. Polo posto que ocupara durante tres lustros, os mesmos que Fraga no Goberno galego, pasaron dende entón tres mulleres. Dúas co bipartito, Ánxeles Cuña e Cristina Domínguez, e unha nesta lexislatura, Blanca Cendán, destituída o 23 de marzo. Foi a primeira elixida tras un concurso público de méritos. De momento, vai ser tamén a última.

Menos dun mes tardou a Consellaría de Cultura en atopar “un profesional reputado e un experto xestor” disposto a facerse cargo do centro no peor momento dende a súa fundación en 1984, con dificultades orzamentarias, á deriva e sen produción na axenda, tras a suspensión da que ía dirixir Andrés Lima, As furias. Guede aceptou e onte presentouse no Salón Teatro de Santiago respaldado polos tres responsábeis políticos da institución: o conselleiro Xesús Vázquez; o secretario xeral Anxo Lorenzo; e o director de Industrias Culturais, Juan Carlos Fasero.

Xuntos, o director e a cúpula da consellaría escenificaron a ruptura coa etapa de Roberto Varela á fronte do departamento. Guede chega ao cargo “dixitalmente”, gabouse, nomeado a dedo polo conselleiro e non tras un concurso público que considera un fracaso, “unha mentira mil veces repetida”. A pesar de que a elección de Blanca Cendán estivo condicionada no seu día á presentación dun plan de xestión de tres anos, o novo inquilino nega que exista tal cousa. Xesús Vázquez tampouco se preocupou de matizar.

Gabouse de chegar ao cargo de director “dixitalmente” e non tras concurso público

O escritor, tradutor e director ourensán, aínda que nado en Venezuela en 1956, regresa ao pulmón do teatro público galego —onde estivo xa entre 1991 e 2005— tras varios anos ligado aos escenarios portugueses e á escrita dramática. Non oculta que a situación é agora “delicada” e culpa á crise económica global, “unha arma de destrución masiva”, e a “outros avatares” que onte evitou concretar. Promete ser “posibilista”, dixo, “porque na Administración non hai proxectos bos ou malos, senón proxectos posíbeis ou imposíbeis”. A condición, dixo citando a Goethe, é que o teatro público sexa “unha república independente”.

En 15 días presentará as liñas da programación coa que quere “salvar” e “prestixiar” o Centro Dramático. Xa advertiu que Portugal estará no “frontispicio” da súa xestión e que o Salón Teatro non é “lugar para experimentos”, que non pode ser “a casa de todos” senón “a casa de todos os mellores”. Trátase, explicou, “de reclamar os vellos principios da institución: a recuperación do teatro galego, o diálogo co gran repertorio internacional e a posta en valor da literatura dramática contemporánea”.

Para os actores, é “sorprendente” que regrese quen dirixiu o teatro 15 anos

No seu propósito de retomar o diálogo institucional “que outros romperon”, Manuel Guede vai dar cun río revolto. Dentro e fóra do Salón Teatro. O presidente da Asociación de Actores e Actrices de Galicia, Antonio Durán, Morris, pide tempo para coñecer o seu proxecto e as razóns polas que se prescinde dun sistema, o do concurso público, “óptimo”. “É sorprendente que se recupere a alguén que xestionou o CDG durante 15 anos, pero deséxolle o mellor”, argumenta. “A situación é tan dramática que parece difícil de empeorar. Só espero que a profesión sexa capaz de ser tan crítica co novo director como até agora”.

Similar é a reacción das compañías. Salvador del Río, presidente de Escena Galega, demanda da consellaría “que explique por que a fórmula do concurso de méritos servía entón e non agora, e de paso que aclare tamén a que respondeu a destitución de Blanca Cendán e onde están os 2,8 millóns que ía destinar ao sector este ano”. Canto ao novo responsábel, nada que engadir. “Até que coñezamos o proxecto, só cabe esperar que o centro volva ser referente, exerza como unidade de produción e volva dar traballo. Os recortes están a ser brutais”.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_