_
_
_
_
Reportaje:Luces

The Homens, en parada técnica

Tras sete anos nos escenarios, o grupo toma un descanso trala marcha do seu batería a Portugal

"Xocas marcha á emigración e, por moito que digan, de momento non é moi cómodo facer rocanrol vía skype, así que o resto pasaremos á clandestinidade e aproveitaremos para facer outras cousas, escribir cancións novas, engomar, sobrevivir, contribuír á revolución e reflexionar sobre a pesca da troita en América". Nese mundo virtual no o que cantante Martin Wu labrou con prosa de artesán as andainas de sete anos sobre os escenarios, anunciábase a fin dun ciclo.

No 2004 os Homens do pop galego agromaban no Castiñeiriño, a zona cero do underground compostelán, a fábrica dos pentagramas periféricos que engrasan o motor musical da cidade. Instalados na Casa Xurásica, o local de ensaio onde mancomunaban seráns de acordes cos Samesugas, os Redullos ou os Royalties, pulían as cadencias frescas e directas que un público famento de máis chicha que a da "ditadura da gaita" andaba a reclamar desde había tempo. Con guitarras poderosas con acento do país pero saudade dos británicos setenta, axitaban a onomástica tradicional da canción galega. Facían power-pop e vestían coma Elvis Costello. Eran uns modernos. Logo chegaron as vías enferradas do progreso cunha orde de derribo e tiveron que marchar coa música a outra parte. "Está visto que o rocanrol é para xente con chalé e garaxe".

"Non é un adeus definitivo. Seguimos con ganas facer cousas"
"Coa excusa da crise, hai menos axudas e só se aposta polo seguro"

Varias reseñas, entrevistas e aforos completos despois, deron o concerto número cen nun escenario encharcado pola humidade. Eran tres en Neda. Despois chegou Cristovo "nas teclas, pandeiretas e demáis enxeñería eléctrica" e fixéronse maiores. Desterraron definitivamente as camisolas de raias, disque para venderllas ás canadenses Tegan e Sara e conseguir algo de "diñeiro-cash", e puxeron sobre o mostrador o seu último traballo, Cuarta potencia. Máis experimentación, máis nihilismo. Máis "nós". Entrada propia na Wikipedia e discografía no Spotify. Centos de quilómetros cargando cos amplificadores por Alemaña e Portugal. En Euskadi e Cataluña eran, son, coma da casa. Na de nacemento convertíanse en veteranos dos circuítos independentes, "botando os fígados" en cada concerto.

Agora deixan indefinidamente orfo un espazo que a música en galego tardou anos en conquistar. Xocas López, o que mudou a percusión do grupo pola maleta ao Algarve, tranquiliza ao outro lado do prefixo internacional: "Non é un adeus definitivo. O grupo segue aberto e con ganas de facer cousas, pero remata unha etapa para nós. Estivemos seis anos sen parar e acumulamos unha experiencia persoal e musical moi positiva, con centos de anécdotas para o noso recordo. Pero o grupo hase manter e ha dar as súas pingadiñas, seguro".

É unha das consecuencias dunha industria musical que en Galicia aínda non permite subsistir sen currículo de pluriempregado. "O motivo polo que non existe unha demanda ampla para a oferta talentosa que hai é complexa. A música en galego non ten nin as mesmas canles de distribución nin o mesmo apoio mediático que o castelán. Moitas veces a demanda do produto non ten que ver coa súa calidade senón con factores externos". ¿A Xunta? "O cambio político notouse un montón. Non é como hai catro anos. Coa excusa da crise, as axudas son menos, o risco empresarial é maior e apóstase só sobre o seguro". Nunca foron de morderse a lingua. Alí onde había lodo que moldear, metían o fuciño ata mancharse. Nos concertos de apoio á Flotilla da Liberdade, na batalla da libre distribución da cultura. Mesmo na defensa da Liga Nacional da Billarda (que non é asunto menor).

Nos últimos meses andaron danzando polas leiras e camiños do país, con máis de 50 concertos sobre palcos, salóns de plenos e ata refectorios de conventos co proxecto Detrás da canción, un curso de música caseira destinada á xente moza no que Carlos Valcárcel, de Projecto Mourente, daba a lección verbal e eles puñan a melodía. Agora quédanlles na recámara varias versións sobre cancións propias en formato acústico gravadas con Tomás Ageitos e coas que de momento non saben que argallar. Tamén algún que outro tema inédito e a versión de Abdul, "esa oda á emigración que viu que nin pintada", ríe Xocas, e que se incluirá nun disco homenaxe aos Resentidos. O único que queda pendente, di, "é unha cea que nos debe Roi, o baixista, en Casa Marcelo".

Namentres, coma gostan dicir, "se hai que extinguirse, extingámonos bailando".

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

¿Tienes una suscripción de empresa? Accede aquí para contratar más cuentas.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_