_
_
_
_

Cinco filmes inspirados por Fernández Flórez, no CGAI

Xornalista e novelista, destacaba polo seu sentido do humor e tamén, malia ter unha ideoloxía de dereitas, pola súa arte en denunciar e describir as inxustizas sociais e a crueza das ditaduras de Primo de Rivera e de Franco. E por iso resulta clave a vertente cinematográfica da obra de Wenceslao Fernández Flórez (A Coruña, 1885-Madrid, 1964), un dos autores que máis historias proporcionou á produción española para a gran pantalla.

Cinco películas dun elenco de máis de 25 títulos conforman o pequeno ciclo que, a partir de hoxe, proxectará o Centro Galego de Artes da Imaxe (CGAI) de A Coruña con motivo do 125º aniversario do nacemento "desta figura moi relevante porque soubo como ninguén debuxar o proletariado e a clase media dos arrabaldes das cidades fastiada pola ditadura franquista", explica o catedrático de Audiovisual José Luis Castro de Paz. A literatura de Fernández Flórez, pese a ser considerado "amigo do Réxime", daba xogo para facer películas "bastante críticas" nas décadas de maior represión da liberdade de expresión e da cultura porque "era libertaria". Atacaba, a miúdo con virulencia, os piares do franquismo, a Igrexa, a cultura taurina, o Exército e os antiabortistas.

Crítico co franquismo

Castro de Paz cita como exemplo a película El destino se disculpa (1945), dirixida por José Luis Sáenz de Heredia. A historia do mozo poeta Ramiro que, farto da súa vila natal, viaxa a Madrid na procura de máis oportunidades é, salienta este catedrático, o precedente de Benvido Mr Marshall.

O autor de El bosque animado, a famosa novela que inmortaliza a Fraga de Cecebre onde tiña a súa casa familiar e tamén varias veces levada á gran pantalla, colaborou en numerosas ocasións nas adaptacións ao cine da súa literatura chea de ironía e realismo, aínda que tamén cargada de fatalismo, melancolía e mesmo ás veces cun punto de subversión.

Para esta homenaxe, na que colaborou a Asociación da Prensa da Coruña, escolléronse unha serie de películas que reflicten desde a comedia amarga, como é o caso de El malvado Carabel (1955), dirixida, interpretada e con guión adaptado de Fernando Fernán-Gómez, ata a fábula de posguerra que representa El hombre que se quiso matar (1942), que mostra a idea do fracaso e a deseseperación do ser humano.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_