_
_
_
_
Luces

Un proxecto de arte dixital do ribeirense Miguel Harguindey, seleccionado en París

Nin é músico nin quería facer electrónica con ordenador portátil, así que Miguel Harguindey decidiu crear un instrumento para interpretar a súa música "de xeito aleatorio". Acabou facendo, como lle chama el, un "parchís... pam... pum". Un taboleiro de parchís, con sintetizador e vídeo, é toda a produción do seu último proxecto audiovisual, Political Personal Disaster [Desastre Político Persoal], no programa do International Festival for the Post-Digital Creation Culture (OFFF), do 24 ao 26 deste mes en París. As pulsacións da mestura, dispoñibles na súa páxina web, aboian entre o caos e as frecuencias do house "segundo o dado que sae do gobelete para marcar as notas". Un proxecto que integra desenvolvemento tecnolóxico de baixa fidelidade, son e imaxe "desde un punto de vista lúdico, experimental e desprendido de complexos perfeccionistas, formais e académicos".

Xa fora seleccionado no polaco Transvizualia, e puido verse en Lisboa e Santiago, no Festival dos Abrazos, mais ao artista ribeirense, de 41 anos, delineante de oficio -"aquí hai que ter un traballo normal"-, sorprendeulle recibir un convite así por correo electrónico. "Escribíronme dicindo que accederán ao meu traballo por casualidade, eu nin pensara en enviarllo". O OFFF, central no mundo da cultura dixital desde comezos da década, con sedes itinerantes en Europa e Estados Unidos, xunta este ano á icona do deseño tipográfico Neville Brody, con traballos para o xornal The Observer e a banda tecno-pop Depeche Mode, a Hillman Curtis, un dos primeiros creadores de short films para a Rede, ou Joseph Kosinski, director da secuela de Tron, entroutros artistas dixitais. A presentación de Political Personal Disaster dentro do OFFF terá lugar no espazo Loopita, reservado para a electrónica experimental.

Nas interseccións entre arte contemporánea e activismo social, Harguindey bromea cos discursos que cuestionan a vocación política da cultura posvisual. Se ao final o que falta é visibilidade, ao artista ribeirense parécelle que a arte dixital difúndese "de sobra". "Está suficientemente integrada como unha disciplina máis, agora estamos adaptando o que fixeron os pioneiros".

Entre as referencias do seu traballo, que adoita mesturar fotografía, pintura e vídeo, están "os supermercados, as estacións de tren e os paseos pola rúa". As súas imaxes xa penduraban na exposición colectiva En torno a Atlante, que chegou a Barcelona desde o Outono Fotográfico ourensán, con motivo do aniversario do afundimento do Prestige. En 2006 levou o premio Luis Ksado por Breve prontuario de peixes e pareceres. A composición, sen fotomontaxe, fíxoa cos peixes que atopou tirados no porto de Santa Uxía de Ribeira, onde naceu.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_