_
_
_
_
Reportaje:Luces

O ballet embruxado

O catalán Cisco Aznar actualiza o clásico romántico 'Giselle', 168 anos despois, en clave galega

É como cousa de encantamento, iso de ir polo aire e vir polo vento, como canta Luar na Lubre: o simbolo por excelencia do ballet romántico, Giselle, reaparecerá na Coruña, 168 anos despois da súa estrea na Ópera de París, reinventada en clave galega e contemporánea. Giseliña, a terceira produción do Centro Coreográfico Galego, creado en 2006, só conservará o romanticismo "a tope" da peza orixinal, di o seu feiticeiro, o catalán Cisco Aznar.

Non se trata da nova versión dunha obra mil veces reinterpretada a través de todo mundo. Haberá tamén, como en Giselle, amores imposibles, figuras sobrenaturais, lendas e paixóns mortais. Pero todo o demais, coreografía, música, historia e argumentos, luces e sons, foi reinventado e galeguizado nunha montaxe que, logo da súa presentación o 7 de marzo no Teatro coruñés Rosalía de Castro, iniciará unha xira internacional de cinco meses. Despois de Galicia e España, Giseliña desembarcará en países como Marrocos e Xordania.

"Foi 'Giselle' quen me rumoreou 'Giseliña", afirma o seu director
Aspira a fundir danza, bruxaría ao xeito popular, maxia e ideais románticos

Onde había willis, esas noivas mortas virxes en véspera de casar que se vingaban, de noite, facendo bailar até a morte aos homes imprudentes, xurdirán agora as meigas e a lendaria Santa Compaña. A protagonista, Giseliña, morrerá no escenario por un amor imposible, pero dun xeito máis moderno ca súa devanceira: unha enchenta de tapas e tabaco antes de suicidarse, botándose ao mar. Unha chiscadela irónica e crítica do coreógrafo á obsesión até a tolemia das bailarinas profesionais por manter un físico "tan ideal como irreal".

É como se Cisco Aznar, afincado en Suíza onde desenvolve unha exitosa carreira coa compañía Buissonière, aproveitara o encargo do Centro Coreográfico Galego para, coa súa creativa Giseliña, botarlle un conxuro ao ballet de xorne máis clásico. "Teño con el unha relación de amor-odio, porque a min gústame a danza contemporánea pero me atrapou o ballet ao meu pesar", explica desde Xixón onde todo o equipo desta nova produción estará a ensaiar ata o día da estrea na Coruña.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

"Foi Giselle quen me rumoreou Giseliña", afirma o coreógrafo, encantado de como está a quedar, malia á premura do tempo, a súa primeira creación en territorio español. Apenas contou con tres meses para crear e montar este imaxinativo espectáculo de danza. "Foi un proceso moi libre, sen rixidez algunha, con pautas contemporáneas que dan pé á improvisación e á creación", explica Cisco Aznar.

Son 12 bailarines de varias nacionalidades, elixidos nunha audición internacional celebrada na cidade da Coruña. O director de Giseliña destaca o "marabilloso entendemento" do equipo "pese a non coñecernos".

A música, unha composición orixinal de Pablo Palacio que nada conserva dos sons do século XIX no que transcorría a obra orixinaria, incorpora ritmos próximos ao folclore galego, un tango en portugués e ata un bolero brasileiro. Aínda que a vestimenta dos bailaríns será sombriza, sen cores para non perturbar a onmipresencia do blanco e negro escénico, haberá una escenografía esteticamente potente, con xogos de luces e proxeccións que recrearán unha lúa chea ou, segundo os casos, unha coroa para os mortos.

E tamén un cemiterio con fado romántico de natureza morta, onde as luces enfocarán os corpos dos bailaríns e os contornos das tumbas. Todo sempre con carácter moi tipicamente galego. "Mesmo haberá un cruceiro en escena", engade entre risos o director de Giseliña Cisco Aznar, un confeso devoto "de todo o que teña que ver co sobrenatural", quen atopou en Galicia unha potente fonte de inspiración para as súas aspiracións de fundir danza, bruxaría ao xeito popular, maxia e ideais clasicamente románticos.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_