_
_
_
_
Reportaje:Luces

A batalla do teatro infantil

Case 8.000 nenos viron a última montaxe de Berrobambán, 'Boas noites'

"Nunca penso no neno en xeral á hora de escribir, senón en nenas e nenos metidas nun contexto social". Para a dramaturga, narradora, contacontos e unha das tres socias da compañía Berrombambán Teatro Paula Carballeira (Fene, 1972) tamén importa "ese neno que toda a xente leva dentro, aínda que soe tópico". E a partir deses vimbios teceu o cesto de Boas noites, a obra que Berrobambán leva representando dende o pasado mes de novembro por escenarios de toda Galicia e que esta semana parou na Feira Galega das Artes Escénicas, en Santiago de Compostela. "A maneira dos cativos de entender o mundo é xogar", e así explica Carballeira as liñas de forza dun texto que mereceu, hai dous anos, o primeiro Premio Manuel María de Literatura Dramática Infantil.

"Cando comezamos, o teatro infantil non se consideraba teatro con todas as letras"

Cinco actores e tres músicos, incluída a propia Paula Carballeira, apontoan a proposta escénica de Boas noites. 31 funcións e case oito mil espectadores despois, o relato de Xiana e Pedro Chosco -parella protagonista- e a súa relación co xogo como xeito de estar na vida segue a encandear pequenos. "Os rapaces escóitana moi ben e séguena", oufánase Carballeira, "xogan connosco pero sen participar; non é un espectáculo participativo". Ao contrario que traballos anteriores de Berrobambán, como A cabana de Babaiagá, no que o respectábel infantil era incitado a entremeterse no discurso dramático, Boas noites funciona co reto de facer que 200 nenas e nenos manteñan a atención. "A representación é un campo de batalla, sobre todo nas funcións escolares nas que só están os nenos, sen familiares", relata, "mais está funcionando e malia a que se trata dunha obra longa". Os 75 minutos que dura Boas noites exceden as convencións do teatro infantil: "Sempre se di que as obras de máis dunha hora non funcionan cos pequenos, pero parece que non é certo".

"O contraste entre a noite e o día" é o alicerce visual sobre o que asenta a historia de Carballeira. "Pero o importante reside na noite, no onírico e no misterioso", continúa, ese "tempo precioso que Xiana [a actriz Anabel Gago] inviste en descubrir cousas novas", segundo a nota de prensa da compañía. Na ausencia de luz recibe a visita de Pedro Chosco, encarnado polo actor Chiqui Pereira, "un ser máxico que leva os soños aos nenos". Xiana bótase á rúa canda el na rolda nocturna e aí acontece a trama de Boas noites, coa música composta por Manolo Panforreteiro e interpretada en directo por Vadim Yukhnevich, Begoña Riobó e Pablo Pérez. Boas noites foi o primeiro espectáculo de teatro infantil nomeado aos Premios María Casares na categoría de mellor texto.

"Cando comezamos con Berrobambán [profesionais dende o ano 2000] o teatro infantil era considerado un subxénero", afirma Paula Carballeira, "non teatro con todas as letras. Nós quixemos que o teatro para nenos fose tamén para adultos". Carballeira non dubida en apuntar "un teatro infantil cada vez mellor" en Galicia. "A xente agora toma con igual seriedade o teatro infantil e o teatro para adultos", di. "Foi importante que o Centro Dramático Galego oferte teatro para nenos". A cabana de Babaiagá, montada por Berrobambán, fixo parte do cartel infantil da compañía pública en 2007.

Malia a que o grupo xa iniciou a produción da súa vindeira montaxe, Bicharada, a Boas noites, oitava obra de Berrombambán sobre os escenarios, quédalle vida por diante. Funcións na Casa da Cultura de Milladoiro, en Ames, o domingo 19 de outubro, o Ferrol, Ourense, Cangas ou de novo a capital galega, todas xa en decembro, acollerán representacións da aventura de Xiana e Pedro Chosco. Ao tempo, o libro que recolle o texto de Paula Carballeira, ilustrado por Noemí López e editado por Xerais, aparece agora acompañado dun deuvedé con guía interactiva, as cancións do espectáculo e un estudo "dos seres que dan medo" en Galicia a cargo de Antonio Reigosa.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_