_
_
_
_
Reportaje:LUCES | A AVENTURA DA ESCENA

Onde nacen os actores

A Escola de Arte Dramática de Galicia forma a primeira xeración de actores profesionais

O primeiro día de curso parécese ao de outros centros de estudos. Hai nervios, presentacións, caras novas e reencontros. Indeferenza, pouca. A maior parte do cento de alumnos que asiste en Vigo á Escola de Arte Dramática de Galicia (ESAD) rolda os 20 anos e está neste mundo igual cós universitarios de calquer campus galego. Pero, eis algo que os distingue, aquí ninguén está por estar. Para accederen a esta titulación superior tiveron que ser quen de superar un rigoroso proceso de selección que nada ten que ver coa selectividade, aínda que a súa formación é equivalente a tódolos efectos a unha licenciatura.

Son probas específicas que hai que preparar con folgos e que consisten nun exame de cultura teatral e na análise dun fragmento dunha obra dramática. Deste trámite inicial quedan a salvo os que acreditan, con moita solvencia por certo, ter experiencia profesional. Pero ninguén se libra de realizar senllos exercicios, teórico e práctico, referidos á especialidade pola que desexan optar. Neste centro, polo de agora, ofértanse dúas: Interpretación Textual e Dirección de Escea. Así que, unha vez superado o impacto de anunciar na casa que un se vai dedicar á farándula, que xa é moito dicir, hai que pisar a fondo e meter quinta. A primeira promoción da ESAD formará parte da xeración de actores, directores de escea, dramaturgos e escenógrafos galegos mellor formados da historia do país.

A primeira promoción da ESAD formará parte da xeración mellor formada de Galicia

Para os seus profesores, o máis esperanzador é que van ser os iniciadores dun camiño que xa non ten volta atrás. A lección inaugural deste ano académico do trinque déullela ós alumnos a actriz Mabel Rivera. Nun discurso emotivo e sincero, contoulles que sempre botaría de menos poder estar onde se encontran eles agora. "Téñovos envexa sá", confesou, "esixide as cousas que credes que necesitades". O oficio é igual de duro agora como antes, pero os estudantes de teatro "poden gozar do dereito básico á formación, unha base coa que presentar as armas primixenias dun actor que son o seu corpo e a súa capacidade expresiva", reflexionou Rivera. A este carpe diem, o director da ESAD, Manuel F. Vieites, engadiulle "o recoñecemento público ás persoas grazas ás que tamén estamos aquí".

O currículum de Vieites resérvalle un espazo de seu no teatro contemporáneo. Actor e director de escena, participou na creación de aulas de teatro, como a da Escola Universitaria de Formación do Profesorado de Pontevedra, e de compañías, como Teatro de Ningures, é membro do consello de redacción de revistas especializadas e da Asociación de Directores de Escena de España e continúa investigando verbo da pedagogía teatral e da teoría e historia do teatro.

Ata que asumíu a súa actual responsabilidade, en 2005, Vieites estivo á fronte do Instituto Politécnico de Vigo, un centro de formación profesional no que o 100% do alumnado saía con traballo. "Eu quero esa meta para esta escola", di. Polo de agora, a andaina da ESAD camiña polo terceiro curso e resta un ano académico para que dela saian os primeiros titulados. "Queremos crear un centro de iniciativas empresariais, que forneza de apoio legal, técnico e financieiro ós creadores. Andamos á procura de novos ámbitos profesionais explorando os eidos da animación e das aplicacións terapéuticas", explica. De igual modo, ten en mente asinar convenios con outras institucións que abran a escola á cidade e a organización dun campus internacional de verán que sitúe este centro de estudos no mundo cunha oferta atractiva para docentes, estudantes e profesionais da escea.

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

A calidade como obsesión

O ano académico 2007-2008 será decisivo . O reto de Bolonia establece parámetros de excelencia académica para os estudos universitarios en Europa, e a ESAD non está disposta a perder o tren, porque a calidade é case unha obsesión no equipo directivo. É só unha das tarefas en marcha, entre as que se atopa a dotación de máis especialidades, como Escenografía e Dramaturxia. Hai que empezar a pensar no proxecto de fin de carreira que todos deben elaborar e realizar e cómpre buscar orzamento para materializar eses plans.

Solución a menor prazo terán os seus problemas de espazo. A ESAD comparte edificio co IES Audiovisual de Bouzas, pero o vindeiro luns os alumnos poderán coñecer os planos da futura escola que se vai construír na parroquia de Navia. Váillelos amosar a conselleira de Educación. A primeira fase, un aulario, conta cun orzamento de 6 millóns de euros.

A ESAD de Vigo é un dos oito centros oficiais de ensino de arte dramática existentes no Estado. O profesor de linguaxe escénica Afonso Becerra, formado en Barcelona, refírese á escola como un "proxecto fermosísimo que ten que consolidar especialidades e profesorado, aínda en réxime de interinidade". Becerra confía en que "este dereito que nos faltaba sirva para que o teatro en Galicia deixe de ser algo excepcional, un miragre que só sobrevive a golpe de subvencións".

En Vigo existen outras posibilidades de recibir ensinanzas orientadas cara á iniciación, por unha banda, e a especialización por outra, nas artes escénicas. Na Escola Municipal de Teatro, hai seminarios de técnicas teatrais, para nenos e adultos. No Teatro Arte Livre, o actor e empresario teatral Roberto Cordovani organiza un curso de formación de dez meses de duración. Os participantes teñen ó seu dispor as instalacións da sala ó completo para ensaiar a construción da personaxe, improvisación, caracterización, poñer a punto a súa forma física, modular a voz con clases de articulación e oratoria, estudar textos dramáticos ata aprender nocións de produción, escenografía, iluminación e montaxe.

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_