_
_
_
_
Luces

O 'suicidio' de RVB

"A Casares por pequeno e co noso firme deseio de que algún día medre de abondo como pra lle cheirar os ventos ao Nobel". "A Fraga Iribarne pola súa contribución a garantir a seguridade ciudadana, ao acoller no seu partido a tanto presunto delincuente común". "A Francisco Rodríguez pra ver se se cabrea e nos monta un bo cristo". "A Portomeñe pola xentileza de nos agasallar cun veto, contribución sen a que isto nunca sería posible".

Son algúns dos aludidos -cóntanse 19 entre políticos da cultura e compañeiros do teatro- por Roberto Vidal Bolaño na dedicatoria que encabeza, a finais de 1985, o inédito Caprice des dieux (Discurso cívico para actor e monecos, ou fíxoa boa señor conselleiro). É Xaquín García Marcos quen dirixe aquel monólogo bufo de teatro político para actor, marionetas e grand guignol, resume da estética de Antroido. Serve para celebrar os dez anos da compañía orixinal, suicidarse e cambiar de oficio. Para clarexar as razóns do texto, porén, habería que invocar o teatro galego de 1984.

Más información
Último 'western' de Vidal Bolaño

Segundo a cronoloxía de Fernández Castro, o veto a RVB xéstase en Ourense, durante a presentación de Agasallo.... Un xornalista pregúntalle polo proxecto de lei que prevé dotar de autonomía ao CDG, algo importante naquela altura, e el sóltase dicindo que, se non hai xeito de substanciar aquela proposta de Luís Álvarez Pousa [director xeral de Cultura], é porque para o conselleiro [Víctor Manuel Vázquez Portomeñe] as xentes do teatro son "unha cuadrilla de anarquistas e nacionalistas radicais, e ao mellor iso parécelle razón dabondo para poñer en cuestión o CDG". A censura faise carne antes do Caprice. Por probar, Dorotea Bárcena intenta botar man del para a versión de Follas Novas que lle encarga dirixir o director do CDG, Eduardo Alonso. Non é posíbel. A profesión debate o caso e a solidariedade sen ambaxes verbalízana, entroutros poucos, a propia Bárcena, Xulio Lago e, con matices, Marisa Soto. Voces houbo que criticaron a logorrea moral do autor cando de teatro se trataba.

Sen ir máis lonxe, continuación do Caprice a xeito de monólogo co Apóstolo, explicita en 1997 -publicouno A Trabe de Ouro en 2002- aquela experiencia: "O conselleiro case se sentiu alagado por ser o protagonista dun espectáculo de éxito, os máis dos compañeiros viron cómo medraba a satisfacción das máis cativas das súas comenencias, e a min botáronme dos escenarios durante case oito anos. Só polos pelos me librei de ter que facer vídeos pedindo o voto para candidatos cara os que sentía un profundo desprezo".

Lo que más afecta es lo que sucede más cerca. Para no perderte nada, suscríbete.
SIGUE LEYENDO

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo

¿Quieres añadir otro usuario a tu suscripción?

Si continúas leyendo en este dispositivo, no se podrá leer en el otro.

¿Por qué estás viendo esto?

Flecha

Tu suscripción se está usando en otro dispositivo y solo puedes acceder a EL PAÍS desde un dispositivo a la vez.

Si quieres compartir tu cuenta, cambia tu suscripción a la modalidad Premium, así podrás añadir otro usuario. Cada uno accederá con su propia cuenta de email, lo que os permitirá personalizar vuestra experiencia en EL PAÍS.

En el caso de no saber quién está usando tu cuenta, te recomendamos cambiar tu contraseña aquí.

Si decides continuar compartiendo tu cuenta, este mensaje se mostrará en tu dispositivo y en el de la otra persona que está usando tu cuenta de forma indefinida, afectando a tu experiencia de lectura. Puedes consultar aquí los términos y condiciones de la suscripción digital.

Archivado En

Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
Recomendaciones EL PAÍS
_
_