Festivals per menjar a l’aire lliure aquest cap de setmana a Barcelona
All Those Fango i Born Street Food coincideixen per acomiadar l’estiu a la ciutat
Ciutats amb un temps molt més inestable, per no dir dolent, com Nova York, Berlín o Londres, tenen molta més oferta de menjar de carrer que no pas Barcelona. De seguida em ve al cap Smorgasburg, obert cada cap de setmana en un parc de Williamsburg; les parades de menjar que cada diumenge hi ha a Mauer Park, al costat d’un mercat ambulant, o Broadway Market, on entre les parades de fruita i verdura també hi ha viandes, salades i dolces, per amenitzar la volta. Aquí, de tant en tant hi ha alguns festivals com All Those, amb una periodicitat d’un o dos esdeveniments a l’any; i Born Street Food, format pels restaurants d’aquest barri mariner que amb la mateixa freqüència surten al carrer. Aquest cap de setmana coincideixen tots dos.
All Those x Fango a la Monumental
La nova edició d’All Those és especial perquè se celebra en aliança amb Fango, la festa que celebra la diversitat musical, hereva del que era Monumental Club. Les dues iniciatives juntes oferiran un festival d’onze hores seguides aquest dissabte replet de propostes gastronòmiques i bona música a la plaça Monumental de Barcelona. D’entrada el festival havia de ser de dos dies, però la previsió de mal temps els ha aixafat la guitarra.
L’equip d’All Those ha seleccionat els restauradors perquè ofereixin les seves delícies més fàcils de menjar en un format de peu dret. Hi seran les focaccies de Focacceria Balmesina i Bodega Santo Porcello, les hamburgueses de Fat Barbies i Two Patties o els plats més exòtics de Lamun Cuina Thai i Dr Zang. Per postres, els pastissos de formatge més famosos de Barcelona, els de Jon Cake, i la gelateria amb més cues, Delacrem. La marca Nomad Coffee firmarà el cafè i Finca Parera servirà els vins. Molts d’ells són sospitosos habituals en aquest tipus d’esdeveniments, que sempre triomfen perquè cuiden molt bé els seus productes.
El cartell musical barreja discjòqueis i actuacions en directe, amb artistes com Gee Lane, pura energia; el groove soulful de Repe, l’alquímia disco de Zonzo, els sons caribenys i de hip-hop de Cecé & The Soul Kitchen, els vinils llatins d’Asia Knox i el rap experimental de Mabreezee. Si hi aneu treieu el cap a propostes diferents com el bingo humà ‘Gent de Bé’ conduït per Andrea EatGirl i ‘El Hotspot’ per trencar el gel a càrrec d’Agustina Orsi. Les portes s’obriran a les 12.00 h i fins a les 23.00 h no es tancaran.
Torna Born Street Food
Des d’aquest divendres i fins diumenge, torna el Born Street Food en aquest bonic barri de Barcelona, que no només està ple de turistes. Animeu-vos a baixar cap a aquesta zona i gaudiu de la cuina de 18 restaurants i botigues gourmet que treuran la parada al carrer. Organitzat per l’Associació Barcelona Born Gourmet, i sota el segell Born Districte Gastronòmic, és una cita que connecta la tradició del barri amb la modernitat del sector i la varietat gastronòmica de la seva restauració.
Els establiments més reconeguts del districte cuinen diferents plats, com la paella Parellada del 7 Portes; l’arròs brut del Cadaqués; la truita de patates amb xoriç de la Bodega Vidrios y Cristales; les rabes de calamar amb maionesa de pebrot d’Espelette d’Euskal Etxea, el txuletón de vaca vella a la graella de Sagardi, la pasta cacio e pepe amb tòfona de Bronzo o el taco de cochinita pibil del mexicà Oaxaca. I qui posarà les postres? Altre cop JonCake, amb la seva cheesecake, la que té més cues de la ciutat. A més, hi haurà tastos diaris de vins i formatges de Vila Viniteca i La Vinya del Senyor, sota reserva al web de Born Districte Gastronòmic.