Atrapats en un hotel de Sicília 71 alumnes de viatge de fi de curs

Un grup d'estudiants de l'institut Pallejà atrapats a Itàlia podran tornar divendres a casa en ferri des de Roma

Alumnes catalans d'ESO, de viatge a Sicília, atrapats al seu hotel a Catània.
Barcelona -

Suscríbete para seguir leyendo

Lee sin límites

El que havia de ser el típic viatge de final de curs –més o menys tranquil segons el grup i les circumstàncies– per als alumnes de l'Institut Pallejà (Baix Llobregat), que va escollir Sicília com a destí de vacances, s'ha convertit en un malson que ja té solució. Després de l'anunci emès dimarts pel Ministeri de Sanitat de prohibir els vols directes des d'Itàlia als aeroports espanyols arran del coronavirus, el seu vol de tornada, operat per Vueling i que havia de sortir des de Catània divendres, ha estat cancel·lat. En conseqüència, 71 estudiants de 15 anys estaven atrapats a l'illa fins a aquesta tarda. "Abans de venir ens vam informar i ens vam replantejar la situació. No hi havia cap prohibició de viatjar a Sicília, així que vam seguir amb el viatge perquè vam entendre que no hi havia cap risc per als alumnes", explica Andreu Margarit, un dels cinc professors responsables. Finalment, els estudiants agafen un ferri aquest dimecres a la nit fins a Salern i demà viatjaran fins a Roma en autocar, on agafaran un altre ferri que els portarà de tornada a Barcelona. Està previst que arribin divendres a casa seva.

Tan bon punt van aterrar a Sicília, el Govern italià va decretar l'estat d'alerta a tot el país. "No podem sortir de l'hotel, ens hem de confinar. Hem d'estar en habitacions de dos, menjar per torns, estar a un metre de distància entre nosaltres...", comentava Margarit aquest matí, alhora que informava que tots els alumnes estan bé i que no n'hi ha cap que s'hagi contagiat.

La situació, confessava, era tensa per moments. Tot i els intents des de Barcelona de trobar solucions, els alumnes s'inquietaven i la frustració i l'angoixa cada vegada es feien més presents. "Des de l'institut estan en contacte amb el Ministeri i amb el Departament d'Eduació de la Generalitat, també amb el consolat, per buscar una alternativa immediata, que ha arribat a la tarda.

L'estat d'alerta a Itàlia, que ja supera els 10.000 contagiats (amb 630 morts) està previst que duri fins, com a mínim, el 25 de març. Si no haguessin trobat una solució, els alumnes i professors de l'INS de Pallejà podrien haver estat confinats més de 14 dies. "És impensable ser aquí fins al 25 sense poder sortir de l'hotel. Aquí comencen a aparèixer els dubtes i l'angoixa. Cal intentar que la prioritat sigui sortir d'Itàlia", deia Margarit aquest matí.

Dimarts va ser un dia dur. Després de conèixer la mesura adoptada pel Ministeri de Sanitat, els ànims dels estudiants es van veure afectats. Els professors, malgrat tot, intentaven que el grup fes un canvi de xip. "Ja fa un dia i mig que no sortim de l'hotel. Hem d'entendre que no podem fer el viatge amb normalitat i hem intentat canviar el focus sortint a la piscina o jugant a cartes", explicava Margarit, que ara ja veu les coses amb més optimisme.